مدیر مایکروسافت: هوش مصنوعی یک فرصت تاریخی را فراهم می‌کند

ماریانا یانکه، رئیس شعبه آلمان شرکت مایکروسافت، از مردم و شرکت‌های آلمانی خواست بیشتر از هوش مصنوعی استفاده کنند.

ماریانا یانکه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنعتی هانوفر گفت: "هوش مصنوعی می‌تواند رونق بزرگی برای آلمان به‌ویژه در زمینه‌های محوری مانند صنعت کلاسیک، که در آن سال‌ها واقعاً توسعه نیافته‌اند، فراهم کند."

یانکه با تاکید بر اینکه برنامه‌های هوش مصنوعی می‌توانند توسط هر کسی استفاده شوند، حتی اگر نیاز به خلاقیت زیادی داشته باشد، توضیح داد که فناوری می‌تواند به غلبه بر موانعی مانند کمبود نیروی کار و تسریع فرآیند‌های نوآوری کمک کند و این یک فرصت تاریخی است.

 این مسئول مایکروسافت درک خود را از خواسته‌ها برای عدم فشار سریع به سمت توسعه هوش مصنوعی ابراز کرد. چندین محقق و کارآفرین مانند ایلان ماسک اخیراً در نامه‌ای سرگشاده خواستار توقف شش ماهه آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی فوق پیشرفته شدند.

علاوه بر این، سازمان حفاظت از اطلاعات ایتالیا سرویس هوش مصنوعی "GBT Chat" را که توسط شریک مایکروسافت "Open AI" در ایتالیا توسعه داده شده بود، مسدود کرد.

یانکه ضمن بیان اینکه مایکروسافت در مراحل اولیه به ماهیت اصول اخلاقی که هوش مصنوعی باید از آن پیروی کند فکر کرده، افزود: "هوش مصنوعی باید منصفانه باشد، یعنی به کسی آسیب نرساند، علاوه بر این، این سیستم‌ها نیز باید قابل اعتماد و ایمن باشند. نیاز این سیستم‌ها به احترام به حفاظت از داده‌ها و در عین حال فراگیر بودن، به این معنی است که آن‌ها نباید کسی را مستثنی کنند. نکته مهم این است که همیشه باید یک نفر باشد که مسئولیت کار را بپذیرد".

او خاطرنشان کرد که شرکت مایکروسافت، با احتیاط عملکرد‌های هوش مصنوعی مانند Copilot را به برنامه‌های اداری به عنوان بخشی از یک مرحله بررسی طولانی ارائه می‌دهد.

منبع: 24.ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار