پایان اردیبهشت آخرین مهلت سنجش کودکان با نیاز‌های ویژه

تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ کودک در طرح سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل در خراسان جنوبی سنجش شده اند و این سنجش تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

ماندگار رئیس آموزش‌و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی گفت: ابتدای بهمن پارسال بیش از ۱۳ هزار نفر در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی یک و دو، نوبت دریافت کرده‌اند.

او افزود: تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد ارزیابی شده‌اند.

ماندگار بیان کرد: ۱۸ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در استان مشغول فعالیت هستند که ۵ پایگاه از این تعداد در نوبت عصر خدمت‌رسانی می‌کنند. 

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خراسان جنوبی ادامه داد: پس از انجام طرح سنجش سلامت، برای دانش‌آموزان به صورت الکترونیک شناسنامه سلامت صادر می‌شود که یکی از موارد الزامی برای ثبت‌نام پایه اول است.

او عنوان کرد: سامانه برای نوبت‌گیری این طرح تا پایان اردیبهشت‌ماه باز است و والدین می‌توانند با ورود به سامانه my.medu.ir برای نوبت‌گیری طرح سنجش برای فرزند خود با پرداخت مبلغ ۶۰ هزار تومان اقدام کنند.

ماندگار تصریح کرد: از جمله تغییرات طرح سنجش در سال تحصیلی پیش‌رو می‌توان به ارزیابی شایستگی‌های حرکتی دانش‌آموزان اشاره کرد و بر‌اساس این برنامه تحولی، کودکان علاوه بر سنجش شناختی و ذهنی، در بخش شایستگی‌های حرکتی نیز ارزیابی می‌شوند تا مشخص شود مهارت حرکتی کودک در مهارت‌های ریز و درشت چگونه است و اگر در نهایت نیاز به اصلاح ساختار حرکتی باشد، به متخصص ارجاع داده می‌شوند.

برچسب ها: اموزش و پرورش ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.