سرپرست شبکه دامپزشکی کرمان گفت: یک واحد مرغ فروشی به علت نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی فاسد و غیرمجاز و تکرار تخلفات متعدد در کرمان پلمب شد.

محمود زین الدینی با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در تامین بهداشت و امنیت غذایی به ویژه به دلیل سیاست های اجرایی و قابل اهمیت در سال مهار تورم و رشد تولید گفت: جدیت در بازرسی بهداشتی از واحدهای عرضه فراورده های خام دامی برای ارتقای بهداشت عمومی و حفظ سلامت شهروندان از طریق ارائه مواد غذایی بهداشتی از اهداف مهم دامپزشکی بوده و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

او با اشاره به بازدیدهای مکرر کارشناسان نظارت دامپزشکی کرمان بر مراکز نگهداری، تولید، عرضه و توزیع فراورده های خام دامی افزود: دیروز یک واحد عرضه فراورده های خام دامی( مرغ و ماهی فروشی) به علت نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی فاسد و غیرمجاز و تکرار تخلفات متعدد به دستور مقام قضایی پلمب شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان به فروشندگان و عرضه کنندگان فراوردهای خام دامی بیان داشت: به محض مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی اعم از عرضه فراورده خام دامی تاریخ مصرف گذشته، ارائه ندادن گواهی بهداشتی قرنطینه ای مبدا تولید کننده و عرضه خارج از ضوابط به شدت برخورد قانونی الزم اعمال و هیچ گونه چشم پوشی و گذشت در عمل غیربهداشتی در مسیر وظایف دامپزشکی وجود ندارد.

او به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید فراورده های خام دامی به برچسب مشخصات ( تاریخ تولید و انقضا) و مهر دامپزشکی دقت کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به شبکه دامپزشکی اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار