مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تا آخر شهریورماه سامانه انتقال سد کوثر تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

علی حیدری در جریان بازدید از روند تکمیل سامانه انتقال آب از سد گیوی به اراضی پایین دست اظهار کرد: آبگیری سد نسبت به سال‌های گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته و به رغم خشکسالی وضعیت مناسبی را در سد گیوی برای تأمین آب کشاورزان و روستاییان شاهد هستیم.

او ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب به ویژه توسعه طرح‌های آبیاری نوین را در باغات و اراضی پایاب سد گیوی یادآور شد و تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این سامانه و انتقال آب به اراضی پایین دست اختصاص یافته که با تلاش پیمانکاران و مجریان طرح روند اجرایی مطلوبی را در این پروژه شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سامانه انتقال آب از سد به طول سه هزار کیلومتر در حال انجام است که برای تملک اراضی نیز تأمین اعتبار انجام شده است.

حیدری افزود: این سامانه انتقال که به طول ۷.۵ کیلومتر اجرا می‌شود، ۶۳ میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز دارد که با پیگیری نماینده مردم خلخال و کوثر قرار شده این منابع نیز تأمین شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سد کوثر علاوه بر تأمین آب شرب شهر‌های همجوار و روستاها، امکان تأمین آب اراضی و باغات منطقه را نیز به وجود می‌آورد که در این حوزه تملک اراضی برای ساخت مخزن و اجرای سامانه انتقال انجام شده و ما بخشی از اعتبارات را برای تملک این اراضی اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: در جنوب استان با توجه به شرایط خشکسالی ضرورت دارد بهره‌برداران بخش کشاورزی اعم از زراعی و باغی در مصرف آب توجه کرده و از کشت محصولات پر آب‌بر پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.