معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: کمبود ناوگان جاده‌ای عمده مشکل در حمل ونقل کالاهای اساسی از بنادر به مقصد این استان در مقاطع خاص به شمار می‌رود.

رضا صحرا گرد گفت: در برخی فصول به دلیل برداشت صیفی جات و تره بار و اعزام سریع کامیونها به منظور جلوگیری از خراب شدن این محصولات، بیشتر ناوگان کشور در این بخش درگیر می شوند.

وی گفت: در این مقطع تامین ناوگان برای حمل کالا از بنادر جنوبی تا خراسان رضوی که فاصله زیادی دارد، گاهی با مشکل مواجه می شود اما استانهای نزدیک تر یا مرکزی به دلیل داشتن بار در مسیر بازگشت با مشکل کمتری مواجه اند.

اظهار داشت: به طور معمول در این شرایط با استفاده از ظرفیت ناوگان بومی استان روزانه به طور متوسط ۲۵۰ دستگاه ناوگان را به بنادر به ویژه بندر امام خمینی (ره) در خوزستان اعزام تا مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی و نهاده های دامی استان را حمل نمایند.

صحراگرد بیان داشت: کالای اساسی حمل شده از مبادی بنادر شمالی و جنوبی کشور به استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲ میلیون تن بوده است که این رقم در سال گذشته به یک میلیون و ۶۷۴ هزار تن کاهش یافته است.

وی کاهش واردات کالای اساسی به کشور و به تبع آن کاهش سهمیه استان در این زمینه را علت حمل کالای اساسی کمتر به خراسان رضوی ذکر کرد و افزود: البته به نظر می رسد سال قبل بخشی از سهمیه کالای اساسی استان از طریق ناوگان ریلی صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی شمار ناوگان کامیونی این استان را حدود ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه عنوان کرد و گفت: ۳۸ هزار راننده در استان بر اساس آمار کارت هوشمند رانندگان با این تعداد ناوگان در حمل و نقل بار داخلی فعالیت می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.