مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: پارسال ۶۰ مورد فوتی به دلیل غرق‌شدگی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده که ۲۷.۷ درصد افزایش داشته است.

منصور فیروز بخت مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت:در سال گذشته ۶۰ مورد فوتی به دلیل غرق‌شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷.۷ درصد افزایش داشته است.

منصور فیروز بخت  با بیان اینکه آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی در سال گذشته شامل ۴۸ مرد و ۱۲ زن بوده است، افزود: بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی در سال گذشته با ۱۵ نفر فوتی در تیرماه گزارش شده است.

او گفت: بیشترین آمار تلفات ناشی از غرق‌شدگی مربوط به استخر‌های کشاورزی ۱۴ نفر بوده است، پس از آن استخر شنا ۱۲ نفر، کانال ۱۲ نفر، رودخانه ۱۱ نفر، چاه پنج نفر، دریا یک نفر و پنج نفر سایر مکان‌ها بوده است.

فیروز بخت افزود:از منظر علم پزشکی قانونی، اکثر موارد غرق‌شدگی زمانی رخ می‌دهد که به جای هوای حاوی اکسیژن برای تنفس در مجاری تنفسی یک مایع جایگزین شود یا مایع به داخل ریه و حبابچه‌های هوایی راه پیدا کند؛ از این رو قطع تنفس و کمبود اکسیژن اصلی‌ترین علت مرگ در اثر غرق‌شدگی است.

او گفت:شنا یکی از تفریحات سالم و لذت‌بخش است که همواره با فرارسیدن فصل گرما به اوج خود می‌رسد؛ این در حالی است که هرساله شاهد مرگ تعدادی از شهروندان هستیم که به دنبال سهل‌انگاری و توجه نکردن به مسائل ایمنی، خاطره‌ای تلخ را برای اطرافیان خود رقم زده‌اند.

منبع : ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.