نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر با حذف ارز ۴۲۰۰ تمام مشکلات به دوش مصرف کننده وارد میشود.

محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیران و کارگران کشتاره طیور در تربت حیدریه گفت: ما در مجلس شورای اسلامی خواهان این بودیم که بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ در صنعت مرغ معادل ریالی آن به آخرین زنجیره مصرف یعنی مرغداری‌ها اختصاص یابد.

او افزود: تعداد مرغداری‌های کشور مشخص است و این یکی از قسمت‌هایی است که دولت کاملا بر آن اشراف دارد با توجه به اینکه تعداد کشتارگاه‌های طیور در هر منطقه‌ای مشخص است به راحتی میشود بر روند کشتار و توزیع مرغ نظارت کرد و نیاز به بررسی مرغداری‌ها و دیگر چرخه‌های تولید نیست.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که بعد از کشتار مرغ دولت ورود کند و به ازای وزن تولید شده بخشی از هزینه را به مرغدار واریز کند و مابقی آن توسط مصرف کننده پرداخت شود این موضوع خود باعث کاهش قیمت مرغ و رضایت مندی مرغداران هم میشود.


زنگنه بیان کرد: ما در مجلس شورای اسلامی با حذف ارز ۴۲۰۰بطور کامل موافق نبودیم درحالی که هدف حذف دلار بود و تأکید کردیم که سفره مردم کوچک نشود.

او تصریح کرد: حذف ارز آرد باعث افزایش قیمت نان فانتزی، ماکارونی و محصولات وابسته به آرد شد و این خود باعث افزایش حضور مردم در صف نانوایی‌ها شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استدلال گرانی ۴قلم کالا در مقابل حذف ارز ۴۲۰۰ اشتباه بود اقتصاد ما به یکدیگر مرتبط است و گرانی یک قلم باعث گرانی در تمام محصولات می‌شود.

برچسب ها: حذف ارز ، شورا ، چرخه تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.