اسماعیلی:

مهمترین جایگاه پیشبرد و پیشرفت آرمان‌های انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ و ارشاد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در دولت سیزدهم رو به جلو است.

"محمدمهدی اسماعیلی" هدف اصلی این وزارتخانه در دولت سیزدهم عبور از مرحله سوم یعنی دولت اسلامی و رسیدن به جامعه اسلامی است که فرهنگ شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در این دولت رو به جلو و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است.

او  روز جمعه در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی شهرستان ملایر افزود: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که در آن زیست مومنانه ظهور و بروز حداکثری پیدا کند.

 وزیر ارشاد با بیان اینکه جامعه اسلامی ما امروزه اخلاقمند، قانونگرا و منسجم است و برخی پلشتی‌ها در آن به کمتر دیده می‌شود، اظهار داشت: جامعه ایمانی و اسلامی که مقدمه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است باید جامعه‌ای پیشرو و عامل باشد و نگاه ما در دولت سیزدهم این است که فرهنگ زیربنای این تحول رو به جلو است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه من با قوت در این سنگر قرار گرفته‌ام، خاطرنشان کرد: معتقد هستم مهمترین جایگاه اعمال پیشبرد و پیشرفت آرمان‌های انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ و ارشاد است.

اسماعیلی ادامه داد: در این راستا برنامه‌ای روشن برای سال ۱۴۰۲ به تمامی بخش‌های حاکمیتی کشور همچون ائمه جمعه شهر‌ها و استانداران ابلاغ و تحولات مهمی در نظام بودجه فرهنگ ایجاد کردیم وی با تاکید بر اینکه برای توقی و توسعه فرهنگ، باید آن را از نگاه درجه دومی خارج کنیم، گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، فرهنگ موضوع مهمی است که همه باید در همه جهت گیری‌ها به آن پای‌بند باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برای ترقی و توسعه فرهنگ، باید آن را از نگاه درجه دومی خارج کنیم، گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، فرهنگ موضوع مهمی است که همه باید در همه جهت گیری‌ها به آن پایبند باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاثیر فرهنگ یک کشور بر رشد اقتصادی آن کشور را اثرگدار دانست و افزود: با نگاه اندیشه فرهنگی برآمده از مکتب انقلابی می‌توانیم تغییرات را در حوزه اقتصاد و دیگر حوزه‌ها ایجاد کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد که ما با اتکا به اندیشه امام راحل (ره)، معتقد به دیوارکشی مقابل علم و فناوری جدید نیستیم و در حساس‌ترین حوزه یعنی حوزه نرم‌افزاری جبهه انقلاب اسلامی، مشغول بازسازی و ارتقای این وضعیت هستیم و در این راه نیازمند همراهی مردم و فعالان فرهنگی هستیم.

وی از برگزاری یک المپیاد بزرگ هنری تابستان امسال در کشور خبر داد و اظهار داشت: در تمامی استان‌ها در حوزه قرآن صد‌ها عملیات فرهنگی مشترک انجام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایجاد فعالیت‌های متنوع در حوزه قرآنی، گفت: بنای ما ایجاد تعامل و برآوردن چهره‌های جدید در حوزه فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی همچنین برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یکی از موفقیت‌های این وزارتخانه عنوان و بیان کرد: با تحول خوب بودجه، امسال شاهد شکوفایی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود

وی ملایر را یکی از شهرستان‌های پیشگام در عرصه فرهنگ و هنر دانست و اظهار داشت: برای انجام فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان پیشنهادات خوبی مطرح شد، ما نیز آماده حمایت همه‌جانبه از همه فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در این شهرستان هستیم و از هر طرح فرهنگی در ملایر حمایت می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به برگزاری محافل قرآنی در سازمان سینمایی اشاره کرد و گفت: مهمترین برنامه در برابر جنگ ترکیبی دشمن، گسترش فرهنگ قرآن است و باید تولید فیلم‌های قرآنی و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت برای تقویت این مهم محقق شود.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: این شهرستان از ابتدایی‌ترین روز‌های انقلاب و چه بسا قبل از انقلاب لبیک گویان به فرمان امام راحل، همراه انقلاب اسلامی شدند و در حوادث انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس و تمامی صحنه‌های سیاسی کشور، حاضر بودند.

"سلمان اسماعیلی" تقدیم هزار و ۱۰۰ شهید گلگون کفن دفاع مقدس به کشور را شاهدی بر این ادعا دانست و افزود: ملایر را با ۲ برند جهانی ملایر شامل انگور و مبلمان منبت می‌شناسند و افتخار ما به ۱۱۰۰ شهید سرافراز ملایر و عارفان و فقهای بزرگی همچون آیت‌الله میرشاهولد و فاضلیان است.

وی با بیان اینکه در این شهرستان، مدافعان انقلاب اسلامی خالصانه پای کار آمده و برای حفظ این انقلاب تلاش کرده‌اند، بیان کرد: امروز وفاق حداکثری بین دولت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مردم وجود دارد و گفتمان انقلابی‌گری از هر روز دیگری در ملایر زنده‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه برای ترقی و توسعه فرهنگ، باید آن را از نگاه درجه دومی خارج کنیم، گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب، فرهنگ موضوع مهمی است که همه باید در همه جهت گیری‌ها به آن پایبند باشند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار