سید امیر سیاح در همایش آشنایی با راهبردهای جدید سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، اظهار داشت: ادارات کل امور اقتصادی و دارایی در استانها کمک کنند تا دستگاهها در زمینه صدور مجوزها توجیه شوند تا در این زمینه خطاها را به حداقل ممکن کاهش یابد.
وی افزود: در زمینه شکایتهای مردمی نیز شاهد هستیم که برخی از دستگاهها یا اطلاع از مقررات ندارند و یا خود را به ندانستن میزنند که در این زمینه نیز باید اقدامات لازم انجام شود.
سیاح با اشاره به اینکه هنوز مردم از منافع اجرای این پروژه به طور کافی منتفع نشدهاند، اظهار داشت: هنوز برخی دستگاهها مردم را به حضور فرا میخوانند، شرایط و مدارک اضافی مطالبه میکنند و بدون دلیل درخواستها را رد میکنند و در صدور مجوزها نیز تاخیر دارند.
وی افزود: همچنان اشکالات فنی در درگاههای برخی دستگاهها وجود دارد که این نیز از معضلاتی است که هنوز وجود دارد و باید به سرعت برطرف شود.
سیاح در ادامه با اعلام خبر بروز رسانی سامانه ثبت شکایات در درگاه ملی مجوزها نیز گفت: این هفته این سیستم بروز رسانی میشود و ویژگی این سامانه این است که متقاضی درخواست میدهد و در پایان زمان مشخص نتیجه صدور یا عدم صدور مجوز به وی اعلام میشود.
وی گفت: اگر مجوز صادر نشود از طریق خود سامانه به متقاضی اعلام خواهد شد که دلیل عدم صدور مجوز چیست و در سامانه جدید این امکان فراهم شده است که چنانچه متقاضی شکایتی از روند صدور دارد این شکایت را ثبت کند تا دوباره بررسی شود که حقی ضایع نشود.