افزایش ۱۰۰ میلیون تومانی اعتبار طرح‌های پژوهشی خراسان جنوبی

یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، اعتبار طرح های پژوهشی امسال برای خراسان جنوبی است که پارسال این رقم برای ۱۰ طرح پژوهشی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

ناصری معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان گفت: حدود ۱۶ میلیارد ریال اعتبار پژوهشی امسال برای استان در نظر گرفته شده است که باید براساس اولویت‌ها هزینه شود.

او افزود: طبق ابلاغ دستورالعمل بند ج تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شورای برنامه‌ریزی استان مجاز است یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی را به استثنای فصل یک، چهار و ۶ و نیرو‌های قراردادی برای انجام طرح‌های پژوهشی اختصاص دهد.

ناصری تصریح کرد: براساس آیین‌نامه موجود، دستگاه‌های اجرایی باید پیشنهاد‌های خود را در این زمینه به کارگروه استانی پژوهش ارسال کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: شورای برنامه‌ریزی استان باید اولویت‌های پژوهشی امسال را تا تیر در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد مرز، اقتصاد دیجیتال، امنیت غذایی، منابع آب و سلامت، محصولات کشاورزی، مسکن و معدن به عنوان محور‌های پژوهشی ارائه کند.

او طرح‌های مصوب پژوهشی پارسال را ۱۱ طرح اعلام کرد و افزود: در این ارتباط ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای انجام ۱۰ طرح اختصاص یافت.

ناصری بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری و برای جلوگیری از موازی‌کاری در اجرای طرح‌های پژوهشی، همه دستگاه‌های اجرایی استان باید طرح‌های مورد نظر خود را به این کارگروه ارائه کنند تا تصمیم‌گیری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی بر کاربردی کردن طرح‌های پژوهشی تأکید کرد و گفت: طرح‌های پژوهشی برای داشتن خروجی مناسب باید کاربردی باشند و از انجام طرح‌های کلی که جنبه کشوری دارد، پرهیز شود مگر اینکه با توجه به شرایط خراسان جنوبی بومی‌سازی شده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.