معاون مسافری راه آهن گفت: با بهره برداری از راه آهن بستان آباد-خاوران ما شاهد صرفه جویی ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت در سال خواهیم بود.

 میر حسن موسوی گفت: با افتتاح راه آهن بستان آباد -خاوران  مسیر قبلی که  بسیار طولانی و از مراغه عبور می کرد کوتاه تر کرده ایم و مسیر جدید به عنوان یک میان بر برای مسافران محسوب می شود.

به گفته معاون مسافری راه آهن  مسیر قبلی راه آهن تبریز حدود ۳۳۰ کیلومتر بود و در حال حاضر مسیر جدید به ۱۸۰ کیلو متر رسیده که حدود ۱۲۰ کیلومتر مسیر جدید کوتاه تر شده است.

او می گوید:  این قطار مدت زمان سیر را نسبت به قطارهای قبلی سه ساعت کاهش داده است و با توجه به آنکه در گذشته ایستگاه راه آهن بستان آباد افتتاح شده بود، اما تکمیل نشده بود و تعداد اندکی از قطارها در این میسر عبور می کردند که در حال حاضر با تکمیل این زیرساخت ها تعداد قطارها هم افزایش یافته است.

موسوی گفت: راه آهن بستان آباد خاوران  به لحاظ ترانزیتی بسیار پر اهمیت است و با تکمیل مسیر باقی مانده که ۲۹ کیلومتر است ما شاهد اتصال حمل ونقل آسیای مرکزی ،قفقاز و اروپا خواهیم بود.

او گفت: با بهره برداری از این مسیر شاهد حمل بار تا ۱۴ میلیون تن در سال و جابه جایی ۴ میلیون نفر مسافر و همچنین صرفه جویی ۲۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم بود.

 

برچسب ها: حمل نقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار