مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: ۱۸۰ هزار مودی مالیاتی در استان شناسایی شده که مشمول مقررات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم هستند.

جعفر پورمختار مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال میانگین مالیات ابرازی برای هر مودی مشاغل در سطح استان بوده است.

وی اضافه کرد: امسال سازمان مالیاتی کشور در راستای هوشمندسازی تمام مراحل تشخیص و وصول مالیات و در راستای حاکمیت داده در تشخیص مالیات به جای تشخیص‌های برآوردی دستورالعمل صادر کرده است.

پورمختار ادامه داد: مشمولان تبصره ماده (۱۰۰) قانون مذکور تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم به مبلغ شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‌ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده مشمول مقررات این دستورالعمل بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ و ارائه اظهار نامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف هستند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به داده‌های موجود در پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان و سوابق مودی، مالیات مقطوع مودیان مشمول این دستورالعمل را تعیین و مراتب را طی فرمی در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی https://my.tax.gov.ir بارگذاری کرده است.

به گفته پورمختار، صاحبان مشاغل تا ۳۱ خرداد ماه فرصت دارند تا نسبت به مشاهده و تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ خود اقدام کنند و ورود به سامانه را به روز‌های پایانی خرداد ماه موکول نکنند چرا که روز‌های آخر به دلیل تراکم موجود امکان اختلال در سیستم دور از انتظار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.