دادستان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: کیفرخواست عاملان شهادت حجت‌الاسلام سجاد شهرکی صادر شده و به زودی محاکمه می‌شوند.

 مهدی شمس آبادی در زمینه آخرین وضعیت پرونده شهادت حجت الاسلام سجاد شهرکی امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان گفت: در این رابطه افرادی دستگیر شدند و کیفرخواست نیز صادر شده که به زودی محاکمه آنان آغاز می‌شود.

دادستان مرکز سیستان و بلوچستان بیان کرد: در تمامی ادارات ورود کرده‌ایم به گونه‌ای که در این زمینه طی سال‌های گذشته به موضوع پرونده بیمه ایران در شهرستان زابل، کارمند ثبت احوال در یکی از شهرستان‌ها، اداره مالیات و بنیاد مسکن یکی از شهرستان ها، موضوع هفت نفر از شرکت نفت شهرستان سراوان، پرونده ۲ نفر از کارکنان اداره ثبت اسناد یکی از شهرستان ها، موضوع پرونده سه نفر از کمیته سوخته شهرستان چابهار، موضوع ۱۲ کارمند شهرداری، موضوع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیر دو بانک صادرات و سپه یکی از شهرستان‌ها ورود که کیفرخواست همه این پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده است.

 وی تصریح کرد: در این زمینه مجوز برخی در حالت تعلیق قرار گرفته و برخی نیز از ادامه خدمت معلق شده‌اند.

شمس آبادی گفت: پرونده‌ها در دادسرا در حداقل زمان ممکن به مرحله کیفرخواست می‌رسند و با توجه به اینکه مطابق قانون تا احکام قطعیت پیدا نکنند نمی‌توانیم آن‌ها را منتشر کنیم از این حیث باید صبوری کرد تا احکام قطعی صادر شود و بعد از آن اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

وی افزود: دستگاه قضا بر اساس گزارشاتی دریافتی به پرونده‌ها ورود می‌کند و پیرامون آن‌ها بی تفاوت نیست، خصوصاً در زمینه تضییع حقوق بیت المال؛ در این راستا با افرادی که مخل امنیت روانی و سلب اعتماد عامه مردم باشند نیز به شدت برخورد می‌کند.

وی هنگام اقامه نماز مغرب در مقابل مسجد توسط سرنشینان دو خودرو پراید سفید و ۴۰۵ نقره‌ای هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار