معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

اشتغال فارغ‌التحصیلان هنرستانی در بازار کار بیش از سایرین است

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تقویت هنرستان‎‌های دانش‌آموزی در دستور کار آموزش و پرورش است، گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان هنرستانی در بازار کار بیش از سایرین است.

وهاب ادیبیمعاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش توسعه متوازن بین رشته‌ای در بین دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه موضوع مهارت‌آموزی از اولویت‌های این اداره کل در مدارس است، اظهار داشت: امروز تاکید ما بر روی هنرستان‌‎هاست، چرا که فضای واقعی را برای دانش‌‎آموزان به منظور ورود به فضای کار فراهم می‎‌سازد.

ادیبی با اشاره به اینکه لازمه این موضوع تقویت هنرستان‌‎های دانش‌آموزی است، اضافه کرد: اگر هنرستان‌ها تقویت شود در تامین نیروی انسانی ماهر و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام مهمی برداشته خواهد شد.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان با برنامه‌های مختلف در قالب برنامه‌های مهارت محور ظرفیت هنرستان‌ها را به دانش‎‌آموزان و اولیا معرفی می‌کند، افزود: البته یک موضوع دیگر نیز در قالب راه‌اندازی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی هنرستان در جوار صنایع اهداف آموزش و پرورش را در توسعه عدالت آموزشی فراهم خواهد کرد، گفت: البته در این حوزه با پارک‌های علم و فناوری نیز تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است تا در قالب آن دانش‌آموزان مستعد به پارک‌های علم و فناوری معرفی شوند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه این اداره کل با شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: در این راستا جلساتی با اداره صمت نیز برگزار شده است که بتوانیم نیروی مورد نیاز آن‌ها را از طریق هنرستان‌ها تربیت کنیم.

ادیبی تصریح کرد: بر اساس آمار‌های موجود اشتغال فارغ‌التحصیلان هنرستانی در بازار کار بیش از سایرین است و این امر نشان می‌دهد که باید در این حوزه اقدامات بیشتری صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.