رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح «کانون یاریگران زندگی» در مدارس استان به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان دانش آموزان آغاز شد.

عباس غیاثی رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح یاریگران زندگی، الگویی برای خود مراقبتی دانش‌آموزان است که در سطح مدارس با هدف آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرایی شده تا مدرسه به مکان تمرین زندگی و فضایی لذت بخش برای یادگیری تبدیل شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: این طرح، اقدامی فرهنگی و آگاهی بخش در جامعه است که دانش آموزان مقاطع تحصیلی از پایه اول ابتدایی تا آخر متوسطه را زیر پوشش برنامه‌های آموزشی - مشاوره‌ای قرار می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در قالب این طرح، گفت: افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در این طرح پیش بینی شده است.

غیاثی گفت: در قالب این طرح آموزش ‌و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی، ذهن کنجکاو آینده سازان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد هوشیار می‌کند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان همچنین از اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) و برگزاری جشنواره نوجوان سالم در مدارس با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این ۲ طرح در راستای تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.