لایروبی ۱۳ کیلومتر رودخانه در خراسان جنوبی

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از لایروبی ۱۳ کیلومتر رودخانه در استان خبر داد.

شهابی مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون به منظور پیشگیری از سیلاب‌های احتمالی ۱۳ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و پاکسازی شده است.

او افزود: همچنین در بازه زمانی سه ماهه ابتدایی امسال ۷ هزار و ۱۹۶ مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزادسازی شده است.

شهابی با تأکید بر اینکه رودخانه‌ها عوارض و پدیده‌های طبیعی هستند و هیچ فردی حق تخریب و تجاوز و از بین بردن آن‌ها را ندارد، از مردم خواست بدون دریافت استعلامات، از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای استان تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند هرگونه خرید ملک و اراضی در جوار رودخانه‌ها باید با اخذ استعلام از شرکت آب منطقه‌ای انجام شود و نباید نسبت به ساخت و ساز، تغییر اراضی به کشاورزی، احداث جاده یا راه دسترسی در بستر رودخانه‌ها اقدام کنند.

او عنوان کرد: با جلوگیری و امتناع از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها، مسیر عبور ایمن برای سیل مهیا بوده و جلوی خسارت‌های احتمالی سیلاب به شهر و روستا‌ها نیز گرفته می‌شود.

به گفته شهابی لایروبی رودخانه‌ها نیز یکی از مهمترین مسائلی است که به هنگام بارندگی شدید می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش داده و از ورود آب به مناطق مزبور جلوگیری کند.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای استان گفت: همه ساله لایروبی و ساماندهی مسیر نقاط بحرانی و حادثه‌ساز رودخانه‌ها در اولویت کاری این شرکت قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.