تولید بیش از ۸ میلیارد تومان ماهی گرمابی و سردآبی در خراسان جنوبی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ماهی سردآبی و گرمابی در استان خبر داد.

سورگی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تولید ۷۵ تُن ماهی گرمابی و سردآبی در خراسان جنوبی گفت: از این مقدار  ۴۵ تُن انواع ماهی گرمابی و ۳۰ تُن ماهی سردآبی است.

او افزود: ارزش این میزان تولید ماهی گرمابی و سردآبی ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

سورگی بیان کرد: ماهی گرمابی تولید شده در استان از نوع کپور و ماهی سردآبی از نوع قزل آلا است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه  این میزان ماهی در شهرستان‌های نهبندان، قاین وسربیشه تولید شده است تصریح کرد: شهرستان قاین با ۳۰ تن ماهی گرمابی و ۱۵ تن ماهی سردآبی بیشترین میزان تولید ماهی را در استان به خود اختصاص داده است.  

او با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از ماهی تولیدی گرمابی در داخل استان و ۷۰ درصد به خارج از استان ارسال می‌شود افزود: ماهی گرمابی از نوع کپور به سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود و ماهی سردآبی در داخل استان مصرف می‌شود.  

توزیع بیش از ۳۴۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی نیمه یارنه‌ای در استان به پرورش دهندگان استخر‌های دومنظوره. توزیع رایگان ۵.۵ تن خوراک آبزیان گرمابی به پرورش دهندگان شهرستان‌های بشرویه، نهبندان، سرایان، زیرکوه، درمیان، خوسف و برگزاری کارگاه طبخ آبزیان و غذا‌های دریایی در استان از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی برای پرورش دهندگان ماهی سردآبی وگرمابی در استان است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.