مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: رفع چالش‌های ساختاری مرتبط با زندانها به ویژه انتقال زندانهای قدیمی به خارج از بافت شهری را از رییس کل دادگستری استان خواستاریم.

به گزارش اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی، سید مجتبی حسینی روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام حمزه خلیلی، رییس کل جدید دادگستری استان افزود: امید است با مدیریت کارآمد و تحول گرا در رأس شورای قضایی استان و تعامل و همگرایی مراجع قضایی و زندانها در کوتاه مدت شاهد اقدامات اثر گذار در این حوزه باشیم.

همچنین حسینی در این دیدار، در گزارشی به تشریح وضعیت زندان های استان و اقدامات جاری در راستای کاهش جمعیت کیفری و اصلاح و تربیت زندانیان پرداخت.

رییس کل سابق دادگستری خراسان رضوی یکم تیرماه در گفت وگو با خبرنگاران درباره مهم ترین طرح انتقال زندان در استان اظهار داشت: انتقال زندان مشهد مطالبه مردمی است اما مشکل این طرح کمبود اعتبار است و انتقال زندان مشهد اعتبار چندهزار میلیاردی می خواهد.

غلامعلی صادقی افزود: برای انتقال زندان مشهد ١٠٠ هکتار زمین توسط دادگستری استان تملک شده و پیشنهاد می شود از محل منابع مولدسازی اداره کل زندانها اعتبار ساخت آن تامین شود.

وی اضافه کرد: طبق قانون، کاربری زمین کنونی زندان مرکزی مشهد باید به بالاترین نوع خود تبدیل شود که با این اقدام قیمت آن حدود ۶ هزار میلیارد تومان می شود و پس از این تغییر کاربری می توان با مذاکره با بخش خصوصی زمینه انتقال زندان مرکزی و ساخت زندان جدید را فراهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.