وزیر دفاع روسیه از برنامه‌های مسکو به منظور گسترش مناسبات دو جانبه با کره شمالی خبر داد.

آمریکا و متحدانش از ابتدای آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به دنبال آن بودند که با اعمال طیف گسترده‌ای از تحریم ها، باعث انزوای روسیه شوند. با این حال، مسکو با گسترش روابط خود با کشور‌های جنوب (کشور‌های در حال توسعه) به خوبی توانست اقدامات کشور‌های شمال (کشور‌های توسعه یافته به رهبری آمریکا) را خنثی کند. 

به گزارش تله تریدر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) طی سفر به پیونگ یانگ با کانگ سون نام، همتای خود از کره شمالی دیدار و گفتگو کرد. 

شویگو پس از این دیدار با قدردانی از کانگ سون نام، از برنامه‌های گسترده روسیه به منظور گسترش مناسبات و همکاری‌های دو جانبه با کره شمالی خبر داد. 

همزمان با سفر شویگو به پیونگ یانگ، وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد این سفر به منظور مشارکت برای تقویت همکاری‌های نظامی میان کره شمالی و روسیه است و گامی بسیار مهم در توسعه همکاری‌های میان دو کشور محسوب می‌شود. 

هنوز جزئیات بیشتری از برنامه‌های دو طرف به منظور گسترش مناسبات دو جانبه منتشر نشده است. با این حال، پیش‌تر مقامات آمریکایی مدعی شده بودند گروه واگنر، بزرگترین پیمانکار نظامی روسیه در جنگ اوکراین اقدام به تهیه مهمات جنگی خود از جمله خمپاره و موشک از کره شمالی کرده است؛ ادعایی که از سوی مسکو به شدت رد شده است. 

روسیه و چین دو کشوری هستند که تلاش‌های اخیر آمریکا و متحدانش در شورای امنیت سازمان ملل به منظور اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی را ناکام گذاشته و چنین اقداماتی را برای حل مشکل شبه جزیره کره نامناسب می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار