موشک جدید چین به‌عنوان بخشی از برنامه این کشور، برای رسیدن انسان به ماه تا قبل از سال ۲۰۳۰ درحال توسعه است.

کشور چین در حال آماده سازی  موشک جدید خود به نام لانگ مارچ دَه است. بر اساس گزارش‌ها این موشک در سال ۲۰۲۷ به سمت ماه پرتاب می‌شود. 

رونگ یی، کارشناس موشکی در مرکز فناوری وسایل نقلیه پرتاب چین، گفت که انتظار می‌رود این موشک در سال ۲۰۲۷ یک پرواز آزمایشی داشته باشد.

جرم موشک لانگ مارچ دَه در هنگام برخاستن  ۲۱۰ هزار کیلوگرم خواهد بود و می‌تواند۲۷ هزار کیلوگرم را به مدار ماه پرتاب کند . پرتاب حدود ۹۰ متر ارتفاع و سه هسته مرحله اول به قطر ۵ متر خواهد داشت.  

نسخه‌ای به طول ۶۷ متر با تک هسته مرحله اول قادر است ۱۴۰۰۰ کیلوگرم محموله را به مدار پایین زمین پرتاب کند. این نسخه برای پرتاب فضاپیمای جدید سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی تیانگونگ استفاده خواهد شد و اولین پیکربندی موشکی خواهد بود که آزمایش می‌شود.

چین همچنین اعلام کرد که ششمین آزمایش موفقیت‌آمیز سوخت‌گیری موتور اصلی در ماه ژوئن به پایان رسید. این موتور برای تولید ۱۳۰ تن نیروی رانش طراحی شده و زمان شلیک آزمایشی آن ۳۳۰۰ ثانیه است.

این کشور به تازگی یک ایستگاه آزمایشی جدید در تونگچوآن را نیز برای آزمایش پرتاب موتور‌های جدید موردنیاز در تأمین انرژی موشک‌های ماه تکمیل کرد.

برچسب ها: موشک چین ، کره ماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار