توانمندی جهاددانشگاهی برای ایجاد بستر لازم حکمرانی فناوری در منطقه

معاون فناوری وزیر علوم گفت: جهاد دانشگاهی مي‌تواند بستر لازم برای ایجاد حکمرانی فناوری نه تنها در کشور بلکه در منطقه را فراهم کند.

امید رضایی‌فر، معاون فناوری وزیر علوم گفت: می‌توان از جهاد دانشگاهی با توجه به ساختار سازمانی و مجموعه توانمندی که در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف علمی برای آن فراهم است برای رشد و ارتقا حوزه مجموعه فناوری و دانش بنیانی کشور مورد استفاده کرد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی با فعالیت در موضوعات آموزشی، پژوهشی و تجاری‌سازی فناوری، یک سبد چالاک از مواد توسعه فناوری در اختیار دارد.

رضایی فر با اشاره به این که در یک زمان با سرعت بسیار بالایی در مواجه با فناوری‌ها و نوآوری‌ها هستیم، گفت: با توجه به ساختارهایی که در مجموعه‌های متولی در حوزه فناوری وجود دارد و تغییر ساختارها و ماموریت‌ها که سرعت حرکت این مجموعه‌ها را گرفته است، جهاد دانشگاهی با ساختاری که دارد می‌تواند مسیر متفاوت و نوآورانه‌ای را در خودش داشته باشد و بستر لازم برای ایجاد حکمرانی فناوری نه تنها در کشور بلکه در منطقه را فراهم کند.

معاون فناوری وزیر علوم، افزود: در موضوع نیروی انسانی در حوزه فناوری و نوآوری و کسب و کارهای نوین چالش داریم، در گذشته استفاده از فناوری‌ها با محوریت نیروی انسانی مطرح بود به عنوان مثال وقتی تکنولوژی را وارد می‌کردیم فرهنگ استفاده و آموزش آن و نیروی انسانی متخصصش مطرح بود.
رضایی‌فر گفت: همزمان با مجموعه فناوری‌ها در تولید دانش به تربیت نیروی انسانی بهره‌بردار و پشتیبان نیاز داریم که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه اقدام به تربیت نیروی انسانی فناور کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار