نوزادان متولد شده در فصول مختلف شخصیت‌های متفاوتی دارند.

طبق تحقیق محققان افرادی که در شش ماهه اول سال به دنیا آمدند با افرادی که در پاییز و زمستان متولد شدند از لحاظ رفتاری با یکدیگر متفاوت هستند.

محققان مجارستانی بر روی ۴۰۰ نفر آزمایش کردند و نتایج رفتاری و شخصیتی آن‌ها را بررسی کردند. طبق تحقیق محققان افرادی که در فصل گرم سال متولد می‌‌شوند بیشتر از متولدین زمستان دارای شخصیت سیکلوتیمیک (نوعی اختلال دوقطبی) هستند که با تغییرات خلقی مکرر، بین شادی و غمگینی مشخص می‌شود.

همچنین محققان دریافتند که نوزادان متولد شده در بهار یا تابستان مثبت اندیشی هستند  و متولدین زمستان شانس بیشتری برای کمتر تحریک‌پذیر بودن داشتند و احتمال افسردگی در نوزادان پاییزی کمتر از نوزادان زمستانی بود.

پروفسور ادوارد ویتا، مدیر برنامه اختلالات دوقطبی در دانشگاه بارسلونا اسپانیا، در مورد این مطالعه اظهار کرد: فصول بر خلق و خوی و رفتار ما تاثیر می‌گذارند. حتی فصل تولد ما ممکن است بر خطر بعدی ابتلا به برخی شرایط پزشکی از جمله برخی اختلالات روانی تاثیر بگذارد.

آنچه در این تحقیق جدید است، تاثیر فصل هنگام تولد بر خلق است؛ خلق و خوی‌ها اختلال نیستند، بلکه روندهای رفتاری و عاطفی مبتنی بر بیولوژیک هستند.

اگرچه هم عوامل ژنتیکی و هم عوامل محیطی بر خلق و خوی افراد تاثیر می‌گذارند اما اکنون می‌دانیم که فصل تولد نیز در این امر نقش دارد و یافتن گرایش به «خلق بالا»برای متولدین تابستان بسیار جالب است.

منبع: هلث

برچسب ها: تولد ، فصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار