قیمت لیموترش به تعادل رسید

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته مبنی بر خرید توافقی لیموترش و رسیدن بازار به تعادل، کشاورزان از زیان خارج شدند.

آقای مصطفی دارایی نژاد گفت: با توجه به آنکه گوجه فرنگی قزوین، شیراز، فارس، مغان، خرم آباد، گنبد و نهاوند بدست آمده است، کشاورزان متضرر شدند.

به گفته او، با وجود زیان کشاورزان ناشی از رشد ۱.۵ برابری تولید نسبت به سال قبل مذاکراتی با کارخانجات رب برای خرید گوجه فرنگی مازاد کشاورزان انجام دادیم.

دارایی نژاد با بیان اینکه لیموترش  از رودان و بندرعباس در حال برداشت است، گفت: در هفته های آتی لیموترش از استان های فارس و جهرم برداشت می شود.همچنین پیاز از استان های اراک، دزفول و اطراف تهران بدست آمده و صادرات ناچیز است که همین امر منجر به زیان کشاورزان شده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: با توجه به خرید توافقی، بحث لیموترش از گردونه پیاز و گوجه فرنگی جدا شد.

او قیمت هرکیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی را ۴ تا ۹ هزارتومان و پیاز ۳ تا ۶ هزارتومان اعلام کرد و گفت: بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته مبنی بر خرید گوجه فرنگی از سوی کارخانجات و صادرات پیش بینی می شود که بازار طی ۱۰ روز آینده به تعادل برسد.

دارایی نژاد گفت: اکنون هرکیلو لیموترش با نرخ ۱۲ تا ۱۵ هزارتومان در میدان مرکزی عرضه می شود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، کشاورزان از زیان خارج شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
خب خدا را شکر اینم به تعادل رسید.
آخرین اخبار