رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: روند افزایشی دمای هوا در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از امروز شروع شده و بطور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با جنوبی شدن جریانات هوا در بسیاری از مناطق جنوب استان شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود و این روند افزایشی دمای هوا تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اوج گرما برای روز‌های پایانی هفته جاری پنج‌شنبه و جمعه در این منطقه پیش‌بینی می‌شود و احتمال دارد در برخی مناطق دمای هوا در این مدت به ۳۹ و ۴۰ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: مردم مناطق جنوب استان اوایل هفته جاری روز‌های خنکی در مقایسه با هفته گذشته سپری کردند و طی این مدت دمای هوا پنج تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

وی گفت: در مناطق مرکزی و شمالی استان نیز تا امروز (دوشنبه) احتمال بارش رگبار باران پراکنده وجود دارد و طی این مدت از گرمای هوا تا حدودی کاسته خواهد شد، اما این مناطق نیز پایان هفته گرمی را تجربه خواهند کرد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.