فرماندار کوهبنان گفت: با توجه به حاکم بودن بعد مذهبی و فرهنگی مردم کوهبنان این شهرستان در بحث اعتیاد از نظر شیوع و معتاد متجاهر رتبه پایینی دارد.

جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کوهبنان به ریاست فرماندار در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه فرماندار کوهبنان گفت: برای پیشگیری از مواد مخدر کنترل فرزندان و تقویت نظارت بدور از حساسیت، تقویت مسائل عبادی و مذهبی در قشر جوان و نوجوان، برنامه ریزی جهت پرکردن اوقات فراغت فرزندان، نظارت بر دوستان و دور همی فرزندان باید در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: برگزاری مسابقه از فصلنامه علمی اعتیاد پژوهی که در ۱۵ عنوان مقاله به چاپ رسیده و اهدای جوایز به سه نفر از برگزیدگان در دستور کار قرار دارد.

مجید توکلی افزود: باید تلاش کنیم که سطح آگاهی و اطلاعات افراد را ارتقا بدهیم تا فرد گرایشی به سمت و سوی مواد مخدر نداشته باشد.

او بیان داشت: با توجه به حاکم بودن بعد مذهبی و فرهنگی مردم کوهبنان این شهرستان در بحث اعتیاد از نظر شیوع و معتاد متجاهر رتبه پایینی دارد. 

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: ائمه جماعت مساجد در جذب جوانان و نوجوانان و کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد نقش موثر و پر رنگی دارند.

طرح کنترل راه‌های مواصلاتی، برخورد با خرده فروشان، برگزاری دور‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای کارگران، توزیع بروشور در معادن، راه اندازی مرکز دوم ترک اعتیاد در شهرستان، هدفمند کردن توزیع دارو‌های ترک اعتیاد، تهیه بنر از عوامل موثر در اعتیاد و نصب در معرض عموم از پیشنهادات اعضا بود.

در این جلسه مسئول مبارزه با مواد مخدر، فرمانده حوزه ادارات، روسای شبکه بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اموزش و پرورش، شهردار کیانشهر، اداره اوقاف و امور خیریه، معاون شهردار کوهبنان نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار