میدان امام حسین (ع) سه سطحی می‌شود

شهردار شهر میراث جهانی یزد گفت: در صورت تصویب و تایید طرح روگذر میدان امام حسین (ع)، عملیات اجرایی آن امسال آغاز می‌شود.

 ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار شهر میراث جهانی یزد در بازدید طرح‌های عمرانی شهرداری یزد، اظهار کرد: میدان امام حسین (ع) یکی از تقاطعاتی است که در سطح شهر به دلیل حجم تردد بسیار بالا و پیش بینی‌هایی که در گذشته شده، در طراحی اولیه سه سطحی دیده شده است.

او با بیان اینکه این سه سطح شامل زیرگذر، همسطح و روگذر است، گفت: سطح زیرگذر که در قدیم اجرا شده، بلوار باهنر را به بلوار دانشجو متصل کرده و مسیر همسطح آن هم در اطراف میدان به راه‌های مختلف آن دسترسی دارد.

شهردار شهر میراث جهانی یزد در ارتباط با سطح روگذر این میدان که در طرح اولیه دیده شده، گفت: روگذر این میدان، بلوار شهید بهشتی را به بلوار کوثر متصل می‌کند.

محی‌الدینی خاطرنشان کرد: هم اکنون و پس از سال‌هایی که از احداث زیرگذر میدان می‌گذرد و حجم تردد خودرو‌ها افزایش پیدا کرده، در برخی ساعات روز گره‌های ترافیکی را در داخل میدان داریم.

او ادامه داد: برای رفع این مشکل، دو اقدام کوتاه مدت و بلندمدت را طراحی کردیم و در دستور کار خود قرار دادیم تا مشکلات ترافیکی موجود در این میدان را رفع کنیم.

شهردار شهر میراث جهانی یزد بیان کرد: اقدام کوتاه مدت مرتبط با طرح اجرای اصلاحاتی بود که در دور خود میدان و افزایش حجم خودروپذیری داخل میدان انجام شد.

محی الدینی با تاکید بر اینکه این طرح تحت عنوان اصلاح هندسی میدان انجام گرفت و بر اساس محاسبات صورت گرفته، حجم ظرفیت خودروپذیری میدان امام حسین (ع) را ۱۷ درصد افزایش داد.

او عنوان کرد: در روند اجرای این طرح دو مشکل پیش بینی نشده به وجود آمد که چند روزی ما را عقب انداخت و با تلاش همکارانم توانستیم به سرعت این مشکلات را رفع کرده و با جابجایی تاسیسات صورت گرفته، طرح را اجرایی کردیم.

شهردار شهر میراث جهانی یزد با بیان اینکه با این طرح کوتاه مدت گره‌های داخل میدان تا حد قابل توجهی رفع شده، گفت: برای سطح روگذر این میدان، سه طرح آماده شده و پس از تصویب شورای اسلامی شهر یزد به شورای ترافیک استان ارسال شده تا بررسی‌های لازم صورت پذیرد و در صورت نیاز اصلاحات آن انجام شود و بتوانیم در صورت تایید و تصویب، امسال این طرح را وارد فاز عملیات اجرایی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.