تأمین ۲ هزار قطعه زمین برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت

تاکنون در خراسان جنوبی برای ۲ هزار متقاضی در طرح جوانی جمعیت زمین تأمین و تحویل داده شده است.

مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در جهت قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت و تأمین زمین برای خانواده‌های دارای ۳ فرزند به بالا، تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند.

او افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط شده و ثبت نام کرده اند و برای ۲ هزار متقاضی زمین تأمین و تحویل داده شده است و در حال پیگیری برای تأمین زمین برای سایر متقاضیان هستیم.

مودی بیان کرد: در مورد واگذاری زمین در بیرجند، ابلاغیه‌ای برای وزارت مربوطه ارسال کرده ایم و ظرف ۴۵ روز آینده تعیین تکلیف و واگذاری زمین‌های سایت زعفرانیه برای متقاضیان واجد شرایط در بیرجند صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: این زمین‌ها در متراژ ۲۰۰ متری به ۲ متقاضی واگذار می‌شود. 

او عنوان کرد: زمین‌ها به صورت رایگان واگذار می‌شود و فقط هزینه آماده سازی آن با ۲ سال تنفس و بدون سود در اقساط از متقاضیان دریافت می‌شود.

مودی اظهار کرد: در مورد اعطای زمین در طرح نهضت ملی مسکن نیز محدودیتی در ثبت نام نداشتیم و تاکنون ۳۱ هزار واحد زمین تأمین و آماده تحویل به متقاضیان است که از این تعداد ۲۶ هزار واحد زمین به متقاضیان تحویل داده شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: مبلغ تسهیلات در این طرح به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است و ۲ هزار نفر در حال دریافت این تسهیلات هستند به صورتی که بازپرداخت آن باید حداکثر هر قسط بر مبنای ۴۰ درصد حداقل دستمزد و مزایای قانون کار باشد.

نام نویسی ۱۶۵ متقاصی در سه روز اول پیش ثبت نام انتخابات

سلیمی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات اداری استانداری خراسان جنوبی و دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز در این برنامه گفت: تاکنون ۱۶۵ متقاضی در پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۱۵۱ نفر آقا و ۱۴ نفر خانم هستند.

او افزود: در روز اول پیش ثبت نام ۴۹ متقاضی، در روز دوم ۵۷ متقاضی و در روز سوم ۵۹ متقاضی پیش ثبت نام کرده اند و فرآیند پیش ثبت نام تا ۲۲ مرداد ادامه دارد.

سلیمی بیان کرد: از این تعداد ۲۵ نفر مدرک دکتری، ۱۱۵ نفر مدرک کارشناسی ارشد، ۱۵ نفر مدرک کارشناسی، ۹ نفر دارای تحصیلات حوزه‌ای و یک نفر با مدرک فوق دیپلم است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی و دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: در دوره قبلی در استان به طور کلی ۱۲۷ نفر ثبت نام کرده بودند که آمار‌های امسال نشان دهنده افزایش تعداد متقاضیان است.

او عنوان کرد: پیش ثبت نام برای راستی آزمایی و صحت سنجی اطلاعات هویتی و علمی افراد است و نتایج نهایی افراد منتخب در این مرحله در زمان ثبت نام نهایی که ۲۷ مهر است مشخص می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.