معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: اربعین بر مبنای حضور، مشارکت و نقش آفرینی مردم بزرگترین کنگره دنیا نام گرفته است.

عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: ایام اربعین حسینی عمده ظهور و بروز کار مردمی است و در واقع این رخداد عظیم حاصل مشارکت مردم در اقشار مختلف است.

او بر ضرورت انسجام گروه‌های و تشکل‌های مختلف تاکید کرد و گفت: برخی از مشکلات عمیق هستند و نیاز است که گروه‌های مردمی فعال در حوزه‌های متفاوت برای حل آن در کنار یکدیگر و هم افزایی داشته باشند تا مشکل را حل کنند ظرفیت همدیگر را بشناسید و برای هم افزایی تعامل داشته باشید.

او می گويد: سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد براساس نیت خداپسندانه و خیرخواهانه، تلاش و در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف نقش آفرینی می‌کنید.

شهاوند گفت: نقش گروه‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف بسیار پررنگ و غیرقابل توصیف است و نقش گروه‌های مردم نهاد در جامعه بی بدیل و خارج از ظرفیت دستگاه‌های اداری و حاکمیتی است.

به گفته او چالش‌ها و مشکلات عمیق جامعه به فرموده مقام معظم رهبری از طریق و مجرای مدیریت روزمره حل نمی‌شود و با جهاد کبیر می‌توان این مشکلات را حل کرد و غیر از فعالیت روزمره‌ای که مسئولان به آن مبتلا هستند یک تلاش مضاعف مبنی بر دلسوزی و دغدغه مندی است که شما براساس وظیفه انسانی به آن ورود کرده اید.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: سازمان‌های مردم نهاد در کنار کارکرد‌ها یک سری ملزومات هم باید داشته باشند ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را بشناسید و به آن آگاهی داشته باشید شما گروه‌ها در حوزه‌های مشاوره و ارائه طرح به مدیران، اجرای طرح‌ها و حوزه‌های نظارت می‌توانید نقش آفرینی کنید، این ظرفیت‌ها را باید احصا و براساس آن حرکت کنید.

او گفت: برخی از مشکلات عمیق هستند و نیاز است که گروه‌های مردمی فعال در حوزه‌های متفاوت برای حل آن در کنار یکدیگر و هم افزایی داشته باشند تا مشکل را حل کنند ظرفیت همدیگر را بشناسید و برای هم افزایی تعامل داشته باشید.

شهاوند ادامه داد: برنامه، چشم انداز و نقشه راه داشته باشید، پراکنده عمل نکنید و در حوزه تخصص و مهارت، خود را قوی کنید تا فعالیت‌های شما کیفیت بخش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار