شهردار گناباد گفت: ۳۱۷ میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تاکنون صرف آماده‌سازی ۱۶ و ۹ دهم هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر شد.

مهران حسین زاده گفت: زمین های نهضت ملی مسکن گناباد در «میدان نماز، نوغاب ، جنب دانشگاه پیام نور و سالن ورزشی کارگران» توسط شهرداری آماده سازی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان این زمینها به مقدار ۹ و ۲ دهم هکتار جنب دانشگاه پیام نور و کمترین آن به مقدار یک و یک دهم هکتار جنب سالن ورزشی کارگران گناباد آماده سازی و برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده شد.

شهردار گناباد میزان بودجه سالجاری این شهرداری را یک هزار و ۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تاکنون ۲۸ درصد بودجه شهرداری محقق شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲۷ میلیارد ریال بودجه از محل ماده ۳۹ (سهم شهرداری از محل عواید مالیات بر ارزش افزوده) به شهرداری گناباد پرداخت شده است.

شهردار گناباد با اشاره به صدور ۶۵ پروانه احداث واحدهای ساختمانی توسط شهرداری از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون گفت: سال گذشته هم ۱۹۸ پروانه احداث در این بخش صادر شد.

وی بیان داشت: از مجموع ۱۳۰ پرونده که طی همین مدت در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری گناباد ارجاع شده، ۹۸ مورد منجر به صدور رای و سه مورد منجر به تخریب بنا و بقیه مشمول آراء تبرئه و تفکیک و کارشناسی مجدد شدند.

حسین زاده افزود: شهرداری گناباد طی چهار ماهه امسال ۵۰ میلیارد ریال در زمینه مدیریت پسماند هزینه کرده است، در حالیکه یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال آن توسط شهروندان پرداخت شد و سال گذشته هم شهرداری ۷۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این بخش هزینه کرد و چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آن توسط مردم پرداخت و بقیه از محل سایر منابع تامین اعتبار شد.

وی میزان جمع آوری، حمل و دفن بهداشتی زباله روزانه در شهر گناباد را به طور متوسط ۴۵ تن و سالانه ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن ذکر کرد و گفت: سرانه تولید زباله در طول روز در سطح جهان ۵۰۰ گرم، در سطح کشور ۷۵۰ گرم و در گناباد یک کیلوگرم می باشد؛ تولید زباله در این شهر از متوسط جهانی و کشور بالاتر است.

شهردار گناباد گفت: از مجموع ۶ هزار و ۴۷۰ تماس تلفنی با آتش نشانی این شهر از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۲۷۰ مورد مزاحمت تلفنی و ۲۰۰ مورد عملیات منجر به اطفای حریق و امداد و نجات شد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.