مسجد به اصلاح انسان توجه دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مساجد اول از همه به اصلاح انسان توجه دارند.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در همایش روز جهانی مسجد گفت: حقیقت مسجد یک فرهنگ بوده و طرح و برنامه آن بر اساس قولوا لا اله الله تفلحوا است یعنی اول به اصلاح انسان توجه دارد.

او با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ؛ کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند»، افزود: پس اگر انسان درست شود همه چیز درست می‌شود همان کاری که پیامبران الهی کردند لذا باید ابتدا همه سرمایه‌گذاری‌ها در انسان باشد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه مسجد اساسی دارای همه خیرات است، ادامه داد:، اما اگر مسجد فقط دیوار و محراب باشد همان مسجد ضرار است؛ بنابراین مهم شناخت حقیقت مسجد است.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه مسجد در اقامه چند رکعت نماز خلاصه نمی‌شود و باید طرح انسان‌سازی داشته باشد اظهار کرد: طرحی که از استعداد و و ظرفیت همه انسان‌ها در سطوح مختلف بتوان بهره‌برداری کرد که هم برای جامعه و هم برای خود فرد مفید است.

او بیان کرد: مردم استعداد‌های مختلفی دارند لذا در عین حالی که همه باید به کمال برسند، اما راه آن متفاوت است.

آیت الله عبادی با اشاره به نقش و جایگاه امام جماعت مسجد، گفت: پیش نماز باید فردی مثل شیخ انصاری باشد تا مردم در همه مسائل جز نماز از جمله در ایمان و شرک، حب و بغض، مسائل مالی و اقتصادی از فردی مثل او تبعیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال مسجد از انزوا در آمده است و  امروز باید این مسجد فرهنگی بازسازی شود، عنوان کرد: مسجدی که به بیرون خود کاری نداشته باشد، شبیه کلیسا می‌شود، لذا مسجد‌ها باید فعال باشند.

او گفت: اگر ما با همان وحدت روز‌های اول انقلاب اسلامی جلو برویم مشکلات همه حل می‌شود، اما مشکل از آنجایی است که بعضی افراد به جای اینکه رو به قبله بخوابند رو به آمریکا و انگلیس می‌خوابند و همه نگاهشان به غرب است.

برچسب ها: ولی فقیه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار