رئیس اداره میراث‌فرهنگی ایرانشهر گفت: ثبت ۴۳ اثر ملموس و ناملموس این شهرستان در فهرست جهانی نشان از اهمیت به مواریث تاریخی دارد که در هفته دولت باید این پیشرفت ها تبیین شود.

  روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، رحمان ریگی در جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر در هفته دولت تحت عنوان "دولت مردم؛ ایمان و امید" در سالن جلسات این اداره برگزار شد، بیان کرد: در سایه پیروزی انقلاب اسلامی از غارت و چپاول آثار تاریخی و فرهنگی جلوگیری شده و ضمن توجه به صیانت و حفاظت از این آثار زیرساخت های این بخش نیز توسعه و پیشرفت کرده است.

او افزود: با ارائه خدماتی که طی این سالیان در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده تاکنون در ایرانشهر هفت اثر ثبت ملموس و ۳۶ اثر ثبت ناملموس شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر ادامه داد: در این زمینه با اقدامات صورت گرفته میراث‌فرهنگی تنها در دو سال اخیر زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی برای حدود  ۷۵نفر در بخش صنایع‌دستی و ۲۶ نفر در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد شد که این افراد در ۶ رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

ریگی بیان کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی، برگزاری دوره‌های آموزشی، احیای فروشگاه‌های صنایع‌دستی، صدور گواهینامه مهارتی، توسعه فضای فیزیکی، آموزش رشته‌های صنایع‌دستی به زندانیان، تاسیس واحدهای بومگردی، تجهیز کارگاه‌های بسته‌بندی سوزن‌دوزی  و راه‌اندازی دبیرخانه شهرملی سوزن‌دوزی از جمله اقدامات شاخص دولت برای حمایت از صنعتگران است که منجر به ارتقای شان و جایگاه فرهنگی استان و کشور در بین سایر کشورها شده است.

این مسئول گفت: بازدید از کلاس‌های آموزشی اداره، حضور صنعتگران در برنامه های هفته دولت و غبار روبی مزار شهدا از جمله برنامه های در طول این هفته به شمار می‌رود‌.

برچسب ها: هفته دولت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار