در ۵ ماهه نخست امسال؛

بیش از ۶۱ میلیون دلار کالای تولیدی خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از صادرات ۶۱ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۶۱ دلاری کالا‌های تولیدی استان به خارج از کشور خبر داد.

کوهگرد مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت:در ۵ ماهه نخست امسال ۴۷۳ هزار و ۵۰۹ تُن کالای تولیدی استان از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال۵۳ درصد افزایش دارد.

او ارزش این مقدار کالا‌ی صادراتی در این مدت را ۶۱ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۶۱ دلار اعلام کرد.

کوهگرد ادامه داد: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، تایر سواری، تخم مرغ، صیفی جات، کاشی و سرامیک، نمک خوراکی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.


بیشتر بخوانید


او از افزایش ۴۵ درصدی کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور که از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان صادر شدند خبر داد و بیان کرد: در این مدت همچنین ۳۸۰ هزار و ۸۷۷ تُن کالا به ارزش ۱۵۰ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۸۳ دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این کالا‌ها شامل سیمان، کاشی و سرامیک، موکت و کود اوره بوده است.

به گفته مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی همچنین در این مدت یک تُن و شش کیلوگرم کالا به ارزش ۳ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۳۷۲ دلار شامل لوازم و قطعات مربوط به معدن، دیزل ژنراتور، کلروبوتیل، برنج، دیزل ژنراتور، فروسلیس، شاهدانه خام، سنگ تالک و نخ پنبه‌ای به استان وارد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.