معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: طی چهار ماهه نخست امسال بیش از ۶۲۳ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان از هزینه آب، برق و گاز مصرفی مددجویان رایگان محاسبه شد.

محمد صیادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: مطابق ماده دو اصلاحی آئین نامه اجرایی بند (ل) تبصره (۱۵) ماده واحد قانون بودجه ۱۴۰۲ صورتحساب آب، برق و گاز مصرفی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور با تخفیف ۱۰۰ درصدی محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: نکته‌ای که در این میان وجود دارد و باید بدان توجه شود این است که برای اینکه فردی مشمول این قانون شود باید دو ویژگی داشته باشد؛ یکی اینکه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی باشد و نکته بعدی هم این است که مصرف آب، برق و گاز مددجو نباید از الگوی مصرف بالاتر باشد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: بر این اساس طی چهار ماهه نخست سال جاری ۱۸ هزار و ۹۰۶ خانوار به شرکت برق معرفی شده اند که از این تعداد سه هزار و ۸۰۱ خانوار مددجو به دلیل رعایت الگوی مصرف، بیش از ۸۱ میلیون و ۵۹۲ هزار تومان برق مصرفی آن‌ها مشمول طرح شده و رایگان محاسبه شد.

وی افزود: در این مدت ۲۱ هزار و ۳۹۸ مددجوی سرپرست خانوار نیز به شرکت آب معرفی شدند که پنج هزار و ۸۸۸ مددجو بیش از ۶۸ میلیون و ۵۶۴ هزار تومان هزینه مصرف آب بهایشان به دلیل رعایت الگوی مصرف اخذ نشد.

صیادی عنوان کرد: طی چهار ماهه نخست سال جاری ۲۰ هزار و ۴۱۰ مددجوی دارای اشتراک گاز نیز معرفی شدند که شرکت گاز بیش از ۴۷۳ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان از گاز مصرفی ۱۶ هزار و ۷۸۰ مشترک که مددجو بوده و رعایت الگوی مصرف را داشته اند را مشمول قانون دانسته و رایگان محاسبه کرد.

وی تصریح کرد: در مجموع طی چهار ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۲۳ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان از هزینه آب، برق و گاز مصرفی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) مطابق قانون مشمول معافیت شد و رایگان محاسبه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: عموم مددجویان می‌توانند با رعایت الگوی مصرف همواره از معافیت هزینه آب، برق و گاز دوره‌ای بهره‌مند هستند همچنین هر مددجو یک بار می‌تواند از معافیت هزینه اشتراک آب، برق و گاز نیز استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار