فعالیت ۳۳ هزار و ۶۶۹ حامی ایتام و محسنین در قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: ۳۳ هزار و ۶۶۹ حامی از هفت هزار و ۷۷۰ فرزند یتیم و محسنین در استان حمایت می‌کنند.

همت امانی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: ۳۳ هزار و ۶۶۹ حامی از هفت هزار و ۷۷۰ فرزند یتیم و محسنین در سطح استان حمایت می‌کنند و این یعنی آنکه به ازای هر یک از این فرزندان بیش از چهار حامی وجود دارد.

امانی افزود: محسنین فرزندانی هستند که از نعمت پدر محروم بوده، اما سرپرست خانواده بنا به دلایل مختلف مانند از کار افتادگی، معلولیت و یا بیماری صعب العلاج قادر به تامین معیشت خانواده نیست که در طرح اکرام ایتام و محسنین، حامیان نیکوکار حمایت‌های مادی و معنوی فرزندان یتیم و محسنین را برعهده دارند تا بتوانند بستر زندگی شایسته‌ای را برای این افراد فراهم کنند.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیشترین تعداد ایتام استان قزوین در شهر قزوین با ۶۵۲ یتیم تحت پوشش و کمترین آن نیز در شهرستان آبیک با ۷۵ یتیم است و بیشترین تعداد فرزندان محسنین این استان در قزوین با ۲ هزار و ۵۹۷ نفر و کمترین تعداد آن نیز در شهرستان آوج با ۳۲۹ نفر است.

امانی ادامه داد: همچنین بیشترین تعداد حامی ایتام و محسنین در شهرستان قزوین با ۱۷ هزار و ۳۲۰ نفر و کمترین آن هم در شهرستان آبیک با ۲ هزار و ۱۲۷ نفر است. به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین، حداقل میزان کمک حامیان در طرح اکرام ایتام برای فرزندان معنویشان ۱۰۰ هزار ریال می‌باشد و واریز این مبالغ بیشتر به انتخاب، اختیار و بنا به نیت نیکوکاران است.

امانی تاکید کرد: میانگین سرانه ماهانه حامیان در استان یک میلیون و ۴۸۰ هزار ریال و سرانه دریافتی فرزندان ایتام و محسنین نیز در استان به طور متوسط بیش از ۶ میلیون ریال بوده و بالاترین میزان پرداختی به ایتام شهر آبگرم با ۹ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال است.

به گفته این مسئول، علاقه مندان می‌توانند تنها با یک مرتبه مراجعه به دفاتر کمیته امداد در نقاط مختلف استان و یا مراجعه به سامانه این نهاد فرزندی را برای اهدای کمک انتخاب کنند و همچنین امکان مشارکت در این طرح از طریق سامانه www.۳۳۸۰۸.ir نیز وجود دارد.

هم اکنون ۶۰ هزار مددجو از کمیته امداد استان قزوین خدمات دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.