اجرای دو برنامه جدید ویژه معلمان و دانش آموزان قمی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قم از اجرای دو ویژه برنامه در سال تحصیلی جدید در مدارس استان خبر داد.

مریم پناهنده،معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش قم گفت: آموزش و پرورش قم ضمن پیگیری برنامه‌های قبلی خود با تکیه بر نقاط قوت استان دو برنامه جدید دارد، یکی برای آموزگاران ابتدایی مخصوصا آموزگاران جدیدی که به تاز گی وارد عرصه آموزش شده اند تا با رویکرد آموزش مسئله محور و روش‌های نوین تدریس بیشتر آشنا شوند.و دیگری طرح یار مهربان است که در این طرح کتابخانه ها‌ی مدارس به کتاب‌های جدید تجهیز می‌شوند.

او  افزود: با اشاره به اینکه ۲۹ شهریور همزمان با سراسر کشور جشن شکوفه‌ها ویژه آغاز سال تحصیلی کلاس اولی‌ها برگزار خواهد شد گفت:امسال از مجموع صد و ۶۳ هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان قم تعداد ۳۲ هزار دانش اموز کلاس اولی هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم با بیان اینکه یکی از نیاز‌های جامعه بحث تحقیق و پژوهش است و امسال یکی از برنامه‌های مهم ما تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس دولتی و توجه برای حضور دانش اموزان برای حضور فعال در این آزمایشگاه‌ها است گفت: در استان قم پژوهش سرا وجود دارد و امسال ما این پژوهش سرا‌ها را فعال‌تر از گذشته خواهیم کرد تا دانش آموزان از ظرفیت خوب این پژوهش سرا‌ها استفاده کنند و با مقوله تحقیق و پژوهش به خوبی آشنا شوند.

نادرکریمی بیرانوند افزود: امسال تجهیز وسایل و نیروی آموزشی مدارس دولتی مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم و توجه خاص به مدارس حاشیه شهر از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

مسعودحمیدی رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش قم گفت: با توجه به سیاست توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و مهارت افزایی، امسال با تجهیزات خریداری شده و توزیع بین هنرستان‌ها، ایجاد و افزایش تنوع رشته در هنرستان‌ها را خواهیم داشت.

محمداحمدی رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش قم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه اداره سلامت آموزش و پرورش بحث تامین سلامت دهان و دندان دانش آموزان است گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت بهداشت داشتیم قرار شد مدارسه آموزش‌های بهداشتی را به دانش آموزان بدهند و همچنین معاینات دهان و دندان دانش اموزان به طور رایگان با همکاری معاونت بهداشتی در مدارس انجام می‌شود و همه دانش اموزان شش تا دوازده سال استان قم می‌توانند با مراجعه به مراکز جامعه سلامت از دریافت خدمات و تخفیفات درمان بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار