جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا گفت: قرارگاه قدس و مجموعه نیروی زمینی سپاه از سال ۸۸ تاکنون در سیستان و بلوچستان ۱۳ هزار و ۵۸۱ پروژه عمرانی در نقاط دورافتاده این استان و مناطق سخت گذر اجرا کرده است.


سردار احمد شفائی  به بیان خدمات محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان پرداخت و اظهار کرد: از سال ۸۸ که مسوولیت امنیت پایدار به نیروی زمین سپاه پاسداران در استان محول شد تاکنون ۱۳ هزار و ۵۸۱ پروژه عمرانی در عرصه‌های زیرساخت روستایی، مسکن، اشتغال، کشاورزی آموزشی تقدیم مردم شده است.

وی افزود: قرارگاه قدس در زمینه ساخت مسکن تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ پروژه که بیشتر ساخت منازل محرومین بوده را ساخته و تحویل داده است.

به گفته این مقام مسوول؛ قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در حوزه خدمات اجتماعی بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت همچون اهدای جهیزیه، توزیع بسته‌های معیشتی، لوازم‌التحریر و خدمات درمانی را در اقصی‌نقاط استان ارائه کرده است.

وی به راه‌اندازی بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی صحرایی در سطح سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: به همت قرارگاه قدس تا کنون ۵۸ بیمارستان صحرایی را در سطح استان فعال و به مردم خدمات بهداشتی و درمانی و بهداشتی رایگان داده است.

از اشتغالزایی و رفع تنش آبی تا اهدای لوازم‌التحریر

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا با اشاره به جهاد آب‌رسانی در سطح روستاهای استان، افزود: در حوزه جهاد آبرسانی دولت سیزدهم ۱۰ هزار روستا را هدف‌گذاری کرده که از این تعداد در فاز اول یک‌هزار و ۷۵۱ روستا را مجموعه قرارگاه قدس پذیرفته است.

وی انجام چهار هزار و ۵۵۱ پروژه در حوزه کشاورزی را یکی دیگر از اقدامات قرارگاه قدس برشمرد و ادامه داد: این پروژه‌ها در حوزه لایروبی قنوات، حفر چاهک‌ها، تسطیح زمین‌های کشاورزی، احداث هوتک و احداث و مرمت گلخانه بوده است.

سردار شفائی با اشاره به ورود نیروی زمین سپاه پاسداران در حوزه اشتغال، اذعان کرد: در حوزه کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی و پرورش شترمرغ و بلدرچین ۹۴۷ پروژه انجام شده که دستاورد آن ایجاد اشتغال برای ۲ هزار نفر از ساکنان بوده است.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز ۷۰۰ پروژه عمرانی با ۸۸ هزار خدمت اجتماعی به مردم سیستان و بلوچستان تقدیم می‌شود، گفت: افتتاح ۲۸ باب مدرسه، توزیع ۳۲ هزار و ۵۰۰ سری لوازم‌التحریر و افتتاح ۲ باب مسجد در سطح استان توسط قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از اقدامات در طول این هفته است

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نزسا همچنین از بهره‌برداری ۲ هزار و ۵۱۳ پروژه که از گذشته در سطح استان آغاز شده، در نیمه اول مهرماه جاری خبر داد.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار