فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ما در جنگ به این اعتقاد و باور رسیدیم که تنها راه پیشرفت و موفقیت مقاومت است.

سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی در آیین تکریم از رزمندگان دوران دفاع مقدس و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دفاع مقدس درس‌های زیادی دارد، جنگ تحمیلی هشت ساله به ملت ایران ثابت کرد که پیروزی تنها با مقاومت و ایستادگی به دست می‌آید.

وی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس، مولفه های اصلی قدرت نظام که توانست در مقابل قدرت اینچنینی مقاومت کند و کشور ما را به پیروزی برساند چیزی جز مکتب الهام بخش اسلام، رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره)و روحیه مومنانه مردم نجیب و فداکار ما نبود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بر خلاف ادعای برخی افراد مبنی بر مدیریت جنگ بر پایه احساس، واقعیت این بود که این جنگ بر پایه عقلانیت مدیریت شد اگر بر پایه احساس و خالی از تدبیر می بود ما به هیچ عنوان به پیروزی نمی رسیدیم آن چیزی که توانست ما را در این جنگ به پیروز ی برساند تدبیر و عقلانیت بود.

وی تاکید کرد: عملیات های مختلف دفاع مقدس بر پایه عقلانیت برنامه ریزی و اجرا شد و همین ویژگی ما را در مقابل دنیای زر و زور به پیروز رساند.

شفائی اظهار کرد: ما در این جنگ به یک اعتقاد و باور رسیدیم و آن این بود که تنها راه پیشرفت و موفقیت، مقاومت است بدون روحیه مقاومت نمی توان در مقابل زورگویی دشمنان ایستاد و از حقوق خود دفاع کرد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ما امروز به شدت به پیروی از حقایقی که ما را در دوران دفاع مقدس به پیروزی رساند نیازمندیم، گفت: اگر امروز در یک جنگ ترکیبی در مقابل دشمنان اسلام ایستادیم قطعا باید با تدبیر، عقلانیت و شناخت دقیق از دشمن اقدام کنیم.

شفائی خاطرنشان کرد: راه پیروزی ما در این جنگ ترکیبی، توحید و اعتقاد راسخ، توجه به اسلام ناب محمدی، توجه به روحیه ایستادگی و مقاومت و اتحاد و همبستگی است و اگر در آن روز نسخه شفابخش و الهام بخش استقامت جواب داد قطعا امروز هم نسخه مقاومت جواب خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار