سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: خروج عشایر از مناطق سیل‌خیز استان قبل از آغاز بارش‌های پاییزه تسریع شود.

محمد محمودی اظهار کرد: ۳۰ شهریورماه به‌عنوان تقویم کوچ در چهارمحال و بختیاری اعلام شده و نشست شورای عشایر در بیشتر شهرستان‌های استان تشکیل شده است.

وی افزود: در این نشست‌ها قرار شد با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر آغاز بارش‌های پاییز در مهرماه جاری نسبت به تسریع در خروج عشایر از مناطق سیل‌خیز چهارمحال و بختیاری اقدام شود.

محمودی تصریح کرد: همچنین قرار شد اداره‌کل راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، جمعیت هلال‌احمر، اورژانس و اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی سریع به عشایر به‌منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارت در صورت جاری شدن سیلاب‌های احتمالی را داشته باشند.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: هم‌اکنون مدیران ادارات امور عشایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری مامور شده‌اند تا در مناطق دارای خطر جاری شدن سیلاب حضور یابند و عشایر را به کوچ سریع‌تر ملزم کنند.

سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مال‌کَنون عشایر آغاز شده است و تاکنون ۴۰ درصد عشایر این استان به مناطق گرمسیری کوچ کرده‌اند.

وی گفت: بقیه عشایر چهارمحال و بختیاری باید نهایت تا ۱۰ مهرماه جاری نسبت به مال‌کَنون و کوچ به مناطق گرمسیری اقدام کنند.

محمودی تاکید کرد: هم‌اکنون حدود ۶۰ هزار خانوار عشایر درون‌کوچ چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های لردگان، فلارد، خانمیرزا، بروجن و بخشی از اردل و کوهرنگ مستقر هستند.

وی افزود: عشایر درون‌کوچ نیز در صورت بروز هرگونه خطر سیلاب در محل‌ها و مناطق نزدیک محل سکونت خود مستقر شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار