باید برای مقابله با آفات و غفلت‌ها راهکار ارائه داد/ ضرورت دقت در گزینش اساتید و معلمان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید راهکار‌هایی ارائه شود تا بتوانیم در برابر آفات دشمن و غفلت‌ها آمادگی مقابله را داشته باشیم.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در شورای فرهنگ عمومی استان با گرامیداشت هفته وحدت بر لزوم ارائه راهکار برای اتحاد و انسجام اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و گفت: جلسه بسیار خوبی بود، اما در نوع خودش این جلسه یک فهرست بود و با توجه به اهمیت موضوع اتحاد و انسجام اجتماعی و نیاز جامعه انسانی و اسلامی باید راهکار‌هایی ارائه شود که ما در مقابل آفات و دشمن و با غفلت و فراموشی‌ها چه کنیم.

او افزود: پیشنهاد می‌شود فهرست آنچه اعضا در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح کردند در قالب یک جدول مکتوب ارائه شود تا اولویت‌ها به لحاظ اهمیت موضوع خودش و از جنبه رتبی در جمع صاحب‌نظران کارشناسی شود و از قبل در اختیار اعضا قرار گیرد تا برای بررسی و تصویب آن  در شورای فرهنگ عمومی با مطالعه کامل باشد.

به گفته آیت الله عبادی اگر بتوانیم یک مسئله کارشناسی شده مورد نیاز استان را تصویب و عملی کنیم دیگران باید از ما تبعیت کنند نه اینکه ما معطل طرح‌های آنان بمانیم.

قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: تقویت هویت ملی، پرچم ملی و میهن‌پرستی در جامعه به ویژه در نسل جوان قدم نخست در مقابل غرب‌پرستی و خودباختگی فرهنگی در جامعه به ویژه محیط‌های علمی است.

او افزود: نوعی خود باختگی و غرب‌زدگی در محیط‌های علمی کشور وجود دارد که این معضل به ویژه در دانشگاه‌ها استان‌های بزرگ پررنگ‌تر است.


بیشتر بخوانید


قناعت با تأکید بر اینکه در این حوزه باید هوشمندانه و هنرمندانه کار کنیم تا این معضل کمرنگ شود، چون در برخی منایق این خودباختگی و غرب‌دوستی عمیق است، تصریح کرد: در کنار برخی از محاسن کشور‌های غربی، اما باید معایب و جنایات وحشیانه آنان در جوامع و کشور‌های مختلف را برای نوجوانان و جوانان بازگو کنیم تا با ماهیت استکباری و استعماری غرب بیشتر آشنا شوند.

استاندار بر ضرورت دقت و سختگیری در گزینش و جذب اساتید و معلمان تأکید کرد تا شاهد حضور پررنگ‌تر نیرو‌های انقلابی در مسئولیت‌های کلیدی و سطح دانشگاه‌ها و مدارس باشیم.

او با بیان اینکه نیرو‌های انقلابی باید از اقلیت و مظلومیت در محیط‌های علمی خارج و تبدیل به اکثریت شوند، بیان کرد: مباحث خوبی در حوزه فرهنگ عمومی مطرح می‌شود، اما اگر باید تغییری ایجاد کنیم لازم است راهکار هم ارائه دهیم تا خروجی مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی در سطح جامعه و عرصه‌های مختلف دیده شود.

قناعت عنوان کرد: طرح قهرمان من موجب تقویت انسجام ملی و اعتماد به نفس ملی می‌شود، چون هم بحث معرفی شهدا و هم مفاخر و اسطوره‌های تاریخ انقلاب مطرح است که در همین زمینه می‌توان برگزاری همایش علمی و جامع برای بزرگداشت آیت الله تهامی در مرکز استان برنامه‌ریزی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
نیروی نهضتی ،قراردادی ،خرید خدمت ، بازنشسته های تقریبا مسن نباشن ،،،،فارغ تحصبل دوره چهارساله حق تدربس های سالهای گذشته ،،،سر کلاس بچه های ما بیارین
چون تمام موارد بالا اول کارموزی گذراند،،یا سر کلاس معلم دیگه نشستن کسب تجربه کردن ، یا سالها خاک کلاس خوردن

اما استخدامی ازمون داده که یک روز تجربه کلاسی نداره ، و تازه قراره سه ماه بره دانشگاه فرهنگیان مدرک بگیره ،،کلاس داری هم بکند ،،،نیارید خیانت هست به ان کلاس ،،سه ماه قراره چی یاد بگیره

ایا این معلمان خودتان سر کلاس بچهای خودتان میگدارید رییس اموزش پرورش؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
کی بشه داد والدین از این معلمان جدید که یک روز دوره ندیده ،جذب شدند در بباید رفتند برای مقطع ابتدایی کلاه بیارن ،،سرآوردن برای خانواده ها یک سوال هست ؟؟؟؟چطور نیرو های نهضتی با ده سال سابقه تدریس ،انواع و اقسام آموزش ها ،و نیزوهای حق تدریس با انواع و اقسام آموزشها و تجربه ها ،حق داشتن کلاس ندارند و این همه بوق و کرنا دانشگاه فرهنگیان دوره چهارساله وبعد زن خانه دار بدون سابقه تدریس در هیج زمینه ایی شده معلم کلاس اول ؟؟؟؟؟؟؟ صرفا فقط چون امتحان داده و ارزیابی شده پنج ساله دیگه این جذب جواب بسیار منفی خواهد داد خوب لااقل آزمون هررسال از بین نیروهای حق تدریس و نهضتی میگذاشتید تا حداقل سابقه کاری داشته باشند و وارد آموزش پرورش شوند اگر جذب دانشگاه فرهنکیان چهارساله زمان بر هست مقطع ابتدایی خیلی حساس هست معلم بدون یک ساعت آموزش گذاشتند سر کلاس اول رفتید کلاه برای مقطع ابتدایی بیارید ،،سر آوردید
یک لیسانس شیمی بدون گذراندن دوره یک روزه میتواند دبیر شیمی شود اما بیرون گذراندن دوره نمیتواند معلم مقطع ابتدایی شود والا ما خانواده ها به همان معلمان نهضت و حق تدریس که سابقه تدریس داشته تو مقطع ابتدایی راصی هستیم تا معلم بدون سابقا تدریس ،ابتدایی با دبیرستان فرق دارد
کی باشه داد خانوادهای مقطع ابتدایی با این شیوه جذب در بیاد معلم بدون یک ساعت آموزش گذاشتند سر کلاس تو روستاها و شهرهای کوچیک
فکر نمیکنید کلاس و شان معلمان که چهادسال دانشگاه فرهنگیان گذراند پایین میاد تو والدین و از طرفی حق معلمان با سابقه تجربه نهضت و حق تدریس ضایع میشه پیش خدا کیا تو آموزش پرورش تصمیم گیزنده هستند اینقدر آموزش پرورش نابوده
آخرین اخبار