بهره برداری از ۲ مرکز اقامتی در شهرستان شهرکرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: یک اقامتگاه بوم‌گردی و یک باب هتل یک ستاره در شهرستان شهرکرد بهره‌برداری شد.

علیرضا جیلان امروز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از اقامتگاه بوم‌گردی در شهر سورشجان اظهار کرد: یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهر سورشجان از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی حجم سرمایه‌گذاری برای تکمیل این اقامتگاه را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این مرکز اقامتی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و ۶ اتاق برای چهار نفر اشتغالزایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین یک باب هتل یک ستاره در شهر هفشجان با سرمایه‌گذاری ۳۷ میلیارد تومان از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.


بیشتر بخوانید


جیلان یادآور شد: این هتل در زیربنایی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع با ۱۰ اتاق و ۲۱ تخت احداث شده و برای ۱۱ نفر اشتغالزایی کرده است.

ضرورت توجه بیش از پیش به ظرفیت‌های گردشگری استان

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری اظهار داشت: در راستای شکوفایی این ظرفیت‌ها باید بیش از گذشته تلاش کرد و اقدامات بیشتری انجام داد.

احمد راستینه ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یک تابلوی هفت‌نگار از زیبایی‌های ایران اسلامی است و جا دارد در حوزه گردشگری بیش از گذشته تمرکز شویم تا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه پایدار منطقه بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار قابل توجهی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ به صنعت گردشگری استان، تصریح کرد: اعتبارات سالجاری هنوز ابلاغ نشده است، اما با ابلاغ آن فرصت مناسبی برای استان فراهم می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: در مجلس شورای اسلامی، توجه جدی به مقوله گردشگری شده است و در برنامه هفتم نیز اعتبارات چشمگیری برای توسعه گردشگری و حفظ میراث فرهنگی کشور دیده شده است.

راستینه یادآور شد: از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درخواست شده به استان سفر کند و از نزدیک ظرفیت‌های منحصربه فرد استان را مورد بررسی قرار دهد تا بتوان از این فرصت در راستای رونق استعداد‌های استان گام برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.