رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: گردشگران تحصیلی ۴ سال در ایران اقامت داشته و ۲۵۰ برابر یک توریست برای کشور درآمدزایی و ارز آوری خواهند داشت.

هاشم داداش‌پور، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بودجه تغذیه در چهارچوب بودجه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دیده شده و هنوز این بودجه مستقل نشده است.

او گفت: سازمان امور دانشجویان به دنبال مذاکره با سازمان برنامه و بودجه است تا الگوی تامین جدیدی را برای تغذیه ایجاد کند.

داداش‌پور ادامه داد: بودجه تغذیه دانشگاه ها در سال جاری تحصیلی ۵۲۰۰ میلیارد تومان است که رقم بالایی محسوب می‌شود. بودجه تغذیه حدود ۲۰ درصد کل بودجه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است که امکان دارد بهینه مصرف نشود و به همین دلیل باید برای آن یک برنامه ریزی بهتر انجام شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بر اساس تکالیف قانونی و قول های مساعدی که داده شده، کارهای خوبی در این زمینه در کشور انجام شده است. بحث خوابگاه متاهلی در کشور  به خوبی مطرح شد و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت بخشی از نیازها را تامین کنیم.

او افزود: الان ۹۸درصد از دانشجویان در داخل کشور شهریه پرداز هستند. گردشگران تحصیلی به مدت چهار سال در ایران اقامت داشته و ۲۵۰ برابر یک توریست برای کشور درآمدزایی و ارز آوری خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۲
این گردش گر هایی که میگید با خانواده میان تازه شغل کاذب هم ایجاد میکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
عکس رو هم از دانشجوی افغان گذاشتین که یعنی بگین ما مشکلی نداریم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
فقط برای پول .... ارزش تحصیلی بسیار کم و برنامه ریزی بسیار غلط . چرا دانشگاه علوم تحقیقات بیش از ظرفیت ارشد جذب کرده ؟ کجای دنیا دانشجوی ارشد چهار روز سر کلاس باید باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
20درصد!!خب پول غذا را ازشون بگیرید مگه توخونه غذا مجانی میخورند؟؟غذای ساده وسالم بدین توانایی خرید داشته باشند بقیه هزینه ها هروقت رفتند سرکار از حقوقشون کم بشه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
بجاش یه عالمه تحصیلکرده و نخبه از ایران میرن که بالای بیست سال اینجا تحصیل کردن. یه تعدادی هم که از به دلایل مسخره از فعالیت کردن منع میشن و محدودیت براشون میذارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
البته گردشگر تحصیلی که خودش شهریه و هزینه زندگی را بدهد. آیا واقعا دانشجویان خارجی که در ایران تحصیل می کنند خودشان یا در حقیقت خانواده آنها و یا حداقل کشور متبوع آنها هزینه تحصیل و زندگی آنها را بر اساس یک دانشجو خارجی می پردازد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
تنها چیزی که هر سری تو سال جدید پیش میاد بالا بردن هزینه ها مخصوصا تحصیلات دانشگاهی که بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۲
برای هموطنان پرداخت هزینه با توجه به تورم وگرانی که مهم نیست.درعوض ......تحصیل رایگان دارند .
آخرین اخبار