خزعلی:

فرهنگ اصیل و انسانی درباره خانواده را در جهان رواج دهیم

معاون رئیس جمهور گفت: باید فرهنگ‌های نادرست درباره خانواده را کمرنگ کرده و فرهنگ اصیل و انسانی درباره خانواده را در جهان رواج دهیم.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سفر خود به استان فارس در اجلاسیه هم افزایی شبکه تعلیم و تربیت که با حضور ۵۴ تشکل فعال حوزه کودک و نوجوان از ۲۵ شهرستان استان برگزار شد، با بیان اینکه مطالبی که در مصوبات سفر مطرح می‌شود، پیشنهاداتی است که از استان می‌رسد، اظهار کرد: بعضی موارد را نیز از مرکز به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی و موضوعات مهم بیان می‌کنیم.

اختصاص بخشی از بودجه دستگاه های اجرایی به امور فرهنگی

 او با اشاره به اینکه تاکید بر توجه به طرح‌های فرهنگی علاوه بر طرح‌های عمرانی مدنظر معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری است، تصریح کرد: بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی موظف هستند بخشی از بودجه خود را به امور فرهنگی و اقدامات در زمینه زنان و خانواده اختصاص دهند.

خزعلی بیان کرد: بعضی از اعتباراتی که به عنوان عمرانی تصویب می‌شود در اصل اثر فرهنگی دارند؛ به عنوان مثال ساخت خوابگاه‌های متاهلی به موضوع تشکیل خانواده و ازدواج کمک می‌کند.

 او به اقدامات دیگری از جمله تسهیلات ازدواج و تسهیلات که به دهه شصتی‌ها ارائه می‌شود، اشاره کرد.

اهمیت توسعه و تقویت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و دوری از فرهنگ غربی ادامه داد: توجه به مهاجرت معکوس و مدیریت جمعیت در روستا‌ها یکی از راه‌های توسعه این فرهنگ است.

 خزعلی از همه افراد صاحب نظر و حاضر در اجلاسیه خواست نظرات خود در حوزه‌های مختلف از جمله اورژانس اجتماعی و نیاز متخصص زنان را به صورت مکتوب ارائه دهند.

 توجه به استعداد‌های زنان ضمن حفظ جایگاه مادری و خانواده محوری، توجه به موقعیت دختران و عرصه‌های حفظ قرآن از مباحثی بود که خزعلی به آن اشاره کرد و گفت: معاونت تحت مدیریت او با آغوش باز از طرح‌های خلاقانه در این زمینه‌ها استقبال می‌کند.

 او همچنین با اشاره به اهمیت موضوع خانواده به تاکید ریئس جمهور به این مسئله در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: باید با همراهی کشور‌های همسو فرهنگ‌های نادرست درباره خانواده را کمرنگ کرده و فرهنگ اصیل و انسانی درباره خانواده را در جهان رواج دهیم.

برچسب ها: فرهنگ اصیل ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار