کتاب‌های کمک آموزشی باید ممیزی سازمان پژوهش را دریافت کنند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: همه کتاب‌های کمک آموزشی که قرار است در مدارس استفاده شود، باید از ممیزی سازمان پژوهش عبور کند.

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش در مورد ممنوعیت استفاده از کتب آموزشی در مدارس غیردولتی گفت: ممنوعیتی وجود ندارد بلکه ممنوعیت خارج از چارچوب، مصوبه ۸۲۸ شورای عالی آموزش و پرورش است. اگر قرار است در مدارس دولتی و غیردولتی از کتاب‌های کمک درسی استفاده شود، باید از سازمان پژوهش مجوز لازم را داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر تایید محتوای مورد استفاده در این کتب ادامه داد: بسیاری از کتاب‌ها مجوز دارند، اما مناسب برای مدرسه نیست؛ لذا براساس مصوبه ۸۲۸ به سازمان پژوهش اجازه داده شده و همچنین در شورای نظارت تاکید شده که اگر اسامی کتاب‌های کمک آموزشی در سایت سامانه کتاب وجود دارد، مشکلی برای استفاده وجود ندارد و اگر کتاب جدیدی تولید شده باید از سازمان پژوهش و برنامه ریزی مجوز گرفته و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

محمودزاده با بیان اینکه بسیاری از کتاب‌ها مجوز صلاحیت ورود به مدارس را ندارند اظهار کرد: برخی کتاب‌های زبان، تصاویر و داستان‌هایی برگرفته از سبک زندگی غربی دارد و متاسفانه مجوز نیز دریافت کرده‌اند. هر کتاب کمک آموزشی و یا هر CD آموزشی که قرار است در مدارس استفاده شود، باید ضمن مجوز از وزارت ارشاد از ممیزی سازمان پژوهش عبور کند.

او می‌گوید: برخی کتاب‌هایی که در سال‌های گذشته نوشته شدند، علیرغم دریافت مجوز، ممیزی سازمان پژوهش را ندارند که باید سریعتر نسبت به آن اقدام کنند. در سال‌های آینده کتاب‌های درسی پاسخگوی نیاز دانش آموزان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار