تشکیل کانون‌های ترک مواد مخدر در روستا‌ها صورت گیرد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: باید در روستا‌ها کانون‌های مشاوره و ترک مواد مخدر تشکیل شود.

حسنی مقدم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهبندان از جلوگیری کشت گیاه شاهدانه در استان خبر داد و گفت: کشت جایگزینی باید از سوی جهاد کشاورزی معرفی شود و از هفته آینده به صورت قضایی با کشاورزان برخورد خواهد شد. 

او افزود: تنویر افکار عمومی به ویژه در سنین نوجوانی و جوانی در خصوص مواد مخدر باید در دستور کار باشد.

حسنی مقدم اظهار کرد: کانون‌های مشاوره و ترک مواد مخدر در روستا‌های آلوده باید تشکیل شود گرچه بنای ما پیشگیری از مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۶۰ روستای دارای دهیاری در استان داریم که در برخی از آن‌ها طرح‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر برگزار شده است، بیان کرد: جمع آوری آمار معتادین در این روستا‌ها خیلی سخت نیست و در زمینه طرح یاریگران زندگی باید قدم بر داریم. 

او طرح یاریگران زندگی را الگویی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان عنوان کرد و ادامه داد: این طرح در سطح مدارس با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرایی می‌شود. 

حسنی مقدم وظیفه ذاتی و دستگاهی مدیران را مبارزه با مواد مخدر عنوان و کرد و افزود: مبارزه با این آسیب اجتماعی سرنوشت انسان‌ها را تغییر می‌دهد و همه باید کمک کننده باشند. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی تصریح کرد: به دستگاه‌های مقابله‌ای کمک می‌کنیم تا مشکلات مبارزه با مواد مخدر آن‌ها رفع شود.

او گفت: در زمینه ایجاد اشتغال در استان فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های دیگر پای کار هستند، برای واگذاری اعتبار ما مشکلی نداریم لذا باید کارگاه‌های تجمیعی اشتغال راه اندازی و فعال کنیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.