صادرات بیش از یک میلیون دلاری محصولات فناورانه خراسان جنوبی

شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور خراسان جنوبی پارسال با صادرات محصولات خود یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلار ارز وارد کشور کردند.

مجیدی رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: ۲۱۴ واحد فناور در خراسان جنوبی در زمینه‌های فناری اطلاعات، مواد پیشرفته، کشاورزی و فناوری زیستی و صنایع غذایی، برق و الکترونیک، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، دارو، وسایل و ملزومات دندانپزشکی و صنایع فرهنگی فعال هستند.

او افزود: این واحد‌ها علاوه بر صادرات یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلاری، ۲۹۰ میلیارد تومان هم از فروش داخلی محصولاتشان درآمد کسب کردند.

مجیدی به تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان هم اشاره کرد و گفت: ۵۴ شرکت دانش بنیان در خراسان جنوبی مستقرند که ۴۶ شرکت نوپا، ۸ شرکت نوآور و ۲ شرکت نیز فناور هستند.


بیشتر بخوانید


رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بیان کرد: یک ایده برای ثبت به عنوان فناورانه و دانش بنیان باید داری سه ویژگی فناوری، نوآوری و قابلیت تجاری سازی باشد تا منجر به خلق یک محصول با ارزش افزوده بالا شود.

او گفت: علاوه بر شرکت‌های فناور، شرکت‌های خدماتی را فعال کرده ایم تا در زمینه ثبت اختراع، علامت تجاری، خدمات بیمه ای، خدمات نمایشگاهی و تجاری سازی کار را برای نوآوران و شرکت‌ها تسهیل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار