حمایت اوقاف از ۳۰ شرکت دانش بنیان در کشور

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از حمایت این سازمان از ۳۰ شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف در بیرجند برگزار شد گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ هزار نفر در کشور به صورت هیأت امنا و خدام، بقاع متبرکه را اداره می‌کنند و این سازمان نقش مدیریتی دارد.

او  افزود: بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در طول تاریخ از سوی مردم اداره شده و توسعه یافته است.

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به طرح قرار دوازدهم گفت: در زمینه اجرای این طرح از زمان شیوع کرونا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور توزیع شده است و ۷۰ درصد هزینه‌های بسته‌های معیشتی را مردم تأمین کرده‌اند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در جوار بقاع متبرکه خدمات مختلف اجتماعی و فرهنگی ارائه می‌شود ادامه داد: طرح شمیم خدمت در ۵۰۰ بقعه کشور در حال اجراست.

او گفت: با اجرای طرح شمیم خدمت کارگاه‌های اشتغالزایی در جوار بقاع متبرکه ایجاد شده است.

حجت الاسلام نوروزپور با گرامیداشت هفته وقف افزود: افتتاح طرح های عمرانی در بقاع متبرکه، راه‌اندازی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در میادین و مصلی‌های نماز جمعه، نواختن زنگ وقف در مدارس، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه از برنامه‌های این هفته در کشور است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری همایش یاوران وقف در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: برنامه محوری این همایش ۱۷ مهر در تهران با تجلیل از خیرین، واقفان و هیأت امنای بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

او بیان کرد: ۶ نشست تخصصی علمی در حوزه وقف با موضوعات کاربردی وقف، قرآنی، منابع طبیعی، بهره وری موقوفات، مسئولیت اجتماعی و شرکت‌های دانش بنیان در کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام نوروزپور گفت: تاکنون ۳۰ شرکت دانش بنیان در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی خورشیدی و تولید بذر مورد حمایت قرار گرفته و در ساختمان این سازمان مستقر شده‌اند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: میقات الرضا خراسان جنوبی را در تهران پیگیری خواهیم کرد و میقات الرضا در ۲ استان دیگر هم در دست پیگیری است.

او شرکت در همایش یاوران وقف در شهرستان طبس را از دلایل سفرش به خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: وضعیت امروز اوقاف استان قابل مقایسه با گذشته نیست و حرکت‌های مهمی در حوزه احیای موقوفات، مسائل اجتماعی و قرآنی صورت گرفته که امیدواریم با کمک همه مسئولان و مردم شاهد حل مشکلات حوزه وقف و بقاع متبرکه خراسان جنوبی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.