استاد دانشگاه «مونستر» آلمان گفت: مشهد از ظرفیت پزشکان توانمند در درمان بیماران صرع برخوردار است، به گونه‌ای که این شهر انتخاب نخست برای معالجه بسیاری از بیماران ایرانی و غیر ایرانی مبتلا به صرع است.

مریم خالقی روز دوشنبه در چهارمین کارگاه بین‌المللی صرع که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: در حوزه بیماری صرع هم اکنون سه بیمارستان رضوی، امام رضا (ع) و قائم (عج) در مشهد فعال است.

مسوول برگزاری چهارمین کارگاه بین‌المللی صرع دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: ۱۹ عمل جراحی صرع در سه دوره قبلی کارگاه‌های بین المللی صرع در مشهد انجام شده است که در چهارمین کارگاه بین‌المللی صرع نیز درمان هشت بیمار مبتلا به صرع مقاوم در بیمارستان‌های قائم (عج) و امام رضا (ع) انجام می‌شود که در مجموع ۲۷ بیمار درمان می‌شوند.

پروفسور علی گرجی افزود: این هشت عمل جراحی توسط دکتر «مریم خالقی» فوق تخصص جراحی صرع و دانشیار دانشگاه مونستر آلمان از مهمانان ویژه چهارمین کارگاه بین‌المللی صرع، انجام می‌شود.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه بین ۷۰ تا ۸۰ هزار بیمار صرع در کشور داریم، افزود: مبتلایان به صرع معادل یک درصد بیماران مغز و اعصاب هستند و از این میزان بین هفت تا هشت هزار نفر از آنان، معادل ۱۰ درصد نیازمند عمل جراحی هستند.

گرجی بیان کرد: اکنون بخش‌های تخصصی بیمارستان‌های قائم (عج)، امام رضا (ع) و رضوی برای خدمت‌رسانی به بیماران صرع در مشهد فعال است، اما معتقدیم این مراکز کافی نیست و از کسانی که توانایی ایجاد مراکز جدید را دارند تقاضا می‌شود که در این خصوص همت کنند، چراکه ظرفیت خدمت‌رسانی به بیماران صرع با افزایش تعداد مراکز فعال در این حوزه افزایش می‌یابد.

استاد دانشگاه «مونستر» آلمان: مشهد، انتخاب نخست درمان صرع است

جای خیران در حوزه درمان صرع خالی است

مسوول کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که جای خیران نیک‌اندیش سلامت در حوزه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به صرع خالی است، گفت: خیران سلامت مهمترین یاوران حوزه بهداشت و درمان هستند و برکات حضور آن‌ها را در عرصه‌های مختلف پزشکی شاهد هستیم و از آنان تقاضا داریم که یاریگر بیماران صرع هم باشند.

دکتر سجاد سحاب‌نگاه افزود: با استفاده هرچه بیشتر ظرفیت‌های مختلف مردمی به ویژه خیران سلامت سبب بهره‌مندی و توسعه بیشتر سلامت جامعه و رفع مشکلات بیماران مختلف از جمله مبتلایان به صرع خواهد شد.

وی ادامه داد: از آغاز برگزاری نخستین دوره کارگاه بین المللی و مدرسه صرع در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تلاش زیادی در راستای توسعه کمی و کیفی خدمت‌رسانی به بیماران با مشکلات مغز و اعصاب صورت گرفته است.

استاد دانشگاه «مونستر» آلمان: مشهد، انتخاب نخست درمان صرع است

به گزارش ایرنا، چهارمین کارگاه بین المللی صرع به مدت ۲ روز در روز‌های هفتم و هشتم آبان ماه در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در حال برگزاری است.

ارائه ۱۰ سخنرانی علمی با موضوعاتی همچون انواع جراحی صرع، دارو‌های ضد تشنج جدید، ارزیابی روانپزشکی قبل از عمل جراحی صرع، موارد مرتبط با صرع مقاوم در کودکان و معرفی موارد جدید مرتبط با صرع و چالش‌های تشخیصی در این حوزه همراه با هشت عمل جراحی توسط پزشکان متخصص از جمله برنامه‌های این کارگاه بین‌المللی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.