مسجد، پایگاهی برای تأثیرگذاری فرهنگی

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: مساجد پایگاه‌هایی برای تأثیرگذاری فرهنگی در جامعه هستند که باید به آن‌ها توجه ویژه شود.

حجت‌الاسلام عبدالرزاق‌نژاد رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در نشست تخصصی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شورا‌های اسلامی شهرستا‌ن های استان خراسان جنوبی، گفت: برخی آسیب‌ها در شهر‌های استان مشترک است و باید برای حل معضلات فرهنگی، جلسات هم‌اندیشی به صورت فصلی برگزار شود.

او با اشاره به اینکه توجه به مسائل فرهنگی در زمینه‌های مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی، شهرسازی تأثیر دارد، افزود: مسائل فرهنگی زیربنای همه مسائل مورد نیاز جامعه است.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد زیرساخت بسیاری از امور را مسائل فرهنگی دانست و توجه به مقوله فرهنگ را در زمینه‌های اجتماعی فرهنگی، اقتصادی تأثیرگذار عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه مسجد پایگاه بسیار مهم و تأثیرگذاری در مسائل فرهنگی است، بر توجه به مساجد تأکید کرد و گفت: از ابتدای اسلام و انقلاب، به مسجد به عنوان پایگاهی برای نشر فرهنگ توجه جدی شده است.

او با بیان اینکه مسجد پایگاه بسیار مهمی برای تأثیرگذاری فرهنگی است، ضمن تأکید بر توجه به این مقوله عنوان کرد: مسجد از ابتدای اسلام و در زمان انقلاب پایگاه فرهنگی، اجتماعی برای نشر فرهنگ بوده است.

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد با بیان اینکه نباید به کارکرد مساجد تنها به عنوان اقامه نماز توجه کرد، ادامه داد: زیرسازی مساجد شامل ایجاد جذابیت برای نسل جوان و نوجوان و توجه به اقدامات فرهنگی باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از برگزاری ورزش در دو پارک شمال و جنوب شهر بیرجند خبر داد و گفت: راه مبارزه با آسیب‌ها در پارک‌ها، راه‌اندازی رشته‌های مختلف ورزشی در بوستان‌ها است.

او خواستار برگزاری این جلسات به صورت تخصصی و با انتشار بیانیه شد و گفت: در بیانیه نباید از موضوع شهدا غفلت کرد، چرا که آثار و برکات شهدا بر کسی پوشیده نیست و عزت و آسایش امروز خود را مدیون شهدا هستیم، لذا باید با هدف نکوداشت مقام شهدا اقداماتی مانند نامگذاری میادین، خیابان‌ها و دیدار با خانواده شهدا در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.