وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد جامعه بین‌المللی باید مکانیسمی بیاندیشد که بتواند پاسخ جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه را بدهد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با رد حمله نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی به بیمارستان پزشکی الشفاء و بمباران مجاورت بیمارستان صحرایی اردن در نوار غزه، که نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه است را شدیدا محکوم کرد.

براساس گزارش النشره، این وزارتخانه در بیانیه‌ای تاکید کرد ریاض حملاتی را که همه هنجار‌ها و کنوانسیون‌های بین المللی را نقض می‌کند و منجر به هدف قرار دادن صریح غیرنظامیان و کارکنان پزشکی می‌شود را محکوم می‌کند.

در ادامه این بیانیه بر ضرورت فعال‌سازی مکانیسم‌های پاسخگویی بین‌المللی در خصوص این نقض‌های مداوم و اقدامات وحشیانه و غیرانسانی توسط نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی علیه کودکان، زنان، غیرنظامیان، مراکز بهداشتی و تیم‌های امدادی غزه تاکید شده است.

پیش از این نیز در آغاز نشست سعودی-آفریقایی در ریاض محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اعلام کرد که تجاوزهای رژیم صهیونیستی را در جنگ علیه نوار غزه به‌شدت محکوم می‌کند. محمد بن سلمان همچنین بر توقف کوچ اجباری فلسطینیان از غزه نیز تاکید کرد.

حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان غزه و کرانه باختری از روز آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۱۱۲۶۱ شهید و ۲۹۸۹۰ مجروح به‌جا گذاشته است. که بیشتر این تعداد را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. در مقابل نیروهای صهیونیست با حملات هوایی و زمینی به غزه نتوانستند در برابر رزمندگان مقاومت پیروزی بدست بیاورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۵۹ ۲۶ آبان ۱۴۰۲
جناب وزیر خارجه عربستان
اگر اعراب به اندازه ته سیگار غیرت و شرف داشتند پاسخ جنایات اسرائیل را داده بودند. نیازی به سا،مانهایم بی خاصیت دست پرورده آمریکا نبود.
اگر بجای بمبهای که بر سر یمن ریختید با یمن متحد شده بودید و اگر هزینه ایی را که صرف داعش خبیث کردید هزینه تقویت سوریه و لبنان کرده بودید و اگر الان با مصر و سوریه و یمن و لبنان و قطر و امارات همه متحد بودید ، ایران هم که ستون قدرت خاورمیانه است با چندین هزار موشک پرقدرت نقطه زن ، ترکیه هم نفاق را کنار می‌گذاشت و متحد میشد ،مالزی و اندونزی و پاکستان و مغرب و الجزایر و لیبی و افغانستان هم می‌آمدند، خدا شاهد است اسرائیل یک هفته دوام نمی‌آورد.
آخرین اخبار