در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نیاز بیمه سلامت به چهار همت دیگر برای پوشش کامل ناباروری بخش خصوصی و غیر دولتی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با اعتبارات موجود نمی توانیم جوابگوی پوشش کامل درمان ناباروری مراجعه کنندگان باشیم.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر برای درمان ناباروری، پرداخت از جیب مردم در بخش دولتی پایین است؛ به طوری که ۹۰ درصد از هزینه های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

او گفت: با اعتبارات موجود نمی توانیم جوابگوی پوشش کامل درمان ناباروری مراجعه کنندگان باشیم. برای پوشش درمان ناباروری حداقل باید چهار هزار میلیارد تومان دیگر به اعتبارات بیمه در این بخش اضافه شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: بر اساس قانون بیمه سلامت می تواند تا ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی را در بخش خصوصی و سایر بخش ها پوشش دهد.

ناصحی ادامه داد: روند پرداختی های بخش دولتی و خصوصی بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین داروخانه ها به خوبی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: روستاییان کشور تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند. افراد ساکن در روستا در صورت مراجعه از طریق نظام ارجاع تا ۹۵ درصد خدماتشان در حوزه بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت. 

ناصحی افزود: در بیمه سلامت ۷۶۰ هزار بیمار دیابتی در این مدت شناسایی و ۳۲ کد ژنریک برای آن‌ها تعریف شده که از این تعداد ۲۵ کد دارویی تحت پوشش کامل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ارائه می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار